לשחף ריבק לא היה פשוט לכתוב את הפוסט שהעלתה בתחילת השבוע לדף הפייסבוק שלה. שלוש וחצי שנים חלפו מאז בנה, אור ריבק ז"ל, נרצח על ידי חברו, והיא אינה מצליחה להתאושש ולחזור לתפקוד מלא בחייה ובעבודתה כמטפלת באומנות. כעת היא מבקשת עזרה כלכלית כדי לעמוד על הרגליים. ריבק גם שואפת להגשים את חלומה, להקים כפר טיפולי־שיקומי דווקא לצעירים שביצעו עבירות אלימות.

"אני כותבת פה כמוצא אחרון. אחרי אין ספור לבטים ומלחמות פנימיות החלטתי לבקש עזרה. שלוש וחצי שנים קשות מנשוא, המתבטאות בהתמודדות יומיומית לא פשוטה כלל, החל בדברים הקטנים של היום כמו לקום בבוקר, להניע את היום מבלי לחשוב כל דקה ודקה ולשקוע, אז יש ימים שאני בעשייה מרובה שמשכיחה ממני הכל, ויש ימים שלא בא לי לקום בכלל והגוף נעשה כבד מכדי להרים אותו מהמיטה".

ריבק מוסיפה כי "יש ימים של בכי בלתי נשלט מכל דבר. אני כל כך לא רגילה לזה ומי שמכיר אותי יודע שאני סוס עבודה, תמיד משקיעה מעל ומעבר. הרגשות התחדדו, רגישות גבוהה מאוד לאור בעיניים, רעש חזק ומועצם באוזניים, בחילה מכל ריח וחוסר יכולת לסבול אלימות מכל סוג שהוא".



רוצח בנה, רוסלן יעקובוביץ', מרצה מאסר עולם, לאחר שדקר את חברו הקרוב למוות בעקבות סכסוך ביניהם. ריבק גרושה ומתגוררת במעלות יחד עם בתה בת ה־22. "קשה לי לבקש עזרה כי כאשת חינוך אני רגילה לעבוד", אומרת ריבק. "עד לא מזמן עבדתי במסגרות חינוך לא פורמליות, בין היתר עם נפגעי נפש במסגרת סל שיקום. אבל מאז המקרה יש הרבה מצבים של דיכאון ובכי, ימים שקשה לי לתפקד בהם ברמה הבסיסית. התרופות שאני מקבלת לא תמיד עוזרות ולפעמים גורמות לתופעות קשות. ממרץ האחרון אני לא עובדת".

"לבני משפחה של קורבנות רצח נגרם נזק בריאותי ונפשי לצד נזק כלכלי לא פחות", מסבירה לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות. "רבים מהם מאבדים את יכולת ההשתכרות ונקלעים למצב כספי קשה ביותר. במדינות המערב הכירו מזמן בצורך לסיוע כספי לנפגעי עבירה בכלל ולמשפחות הנרצחים בפרט באמצעות תשלום פיצויים מטעם המדינה. בארץ אנו נוכחים לראות לצערנו הבדלים בין דם לדם, כשנפגעי הטרור האזרחי אינם זוכים לפיצויים מהמדינה, בניגוד לנפגעי טרור לאומני".

בפוסט כותבת ריבק כי "ההכנסה היחידה שיש לי כרגע זה קצבת נכות על סך 2,390 שקל. נכנסתי לבור כלכלי ברמה שאינני יכולה לרכוש את התרופות שלי החודש". ריבק מציעה בתמורה לבצע עבודות כגון שמרטפות, שיעורים פרטיים לילדי בית ספר יסודי, עבודות בית והסעות. "אינני מבקשת נדבות חלילה. אני מבקשת מכם לסייע לי למצוא משהו שאוכל לתת בתמורה לכסף, משהו שיעזור לי להרים את עצמי".

ניתן ליצור קשר עם שחף ריבק בפייסבוק תחת שמה בעברית. למעוניינים לתרום לה, פרטי חשבון הבנק הם: שחף ריבק, הבנק הבינלאומי 31 , סניף נהריה 052, מספר חשבון 316687.