מדריכת הכושר נטשה נחום (41) קבעה שיא עירוני חדש כשהפכה לנהגת פינוי האשפה הראשונה בתולדות רמת גן. "אני נהנית מאוד ומקבלת פרגון מכולם", היא מספרת. נחום, נשואה ואם לילדה בת 6, המתגוררת בגבעתיים, עובדת גם כמדריכת כושר בכפר המכביה. לפני כשנה החלה לעבוד כנהגת במחלקת המוסך של עיריית רמת גן ובימים אלה היא מסיימת את ההכשרה לתפקיד החדש. כשתסיים, היא תהיה רשמית הנהגת היחידה בין 80 נהגי משאיות איסוף האשפה ברמת גן.

"אין לי בעיה לקום מוקדם בבוקר", היא מספרת. "גם היום אני מתעוררת בשעה 4:20 ואוהבת לצאת לריצה", היא אומרת. "אני מודה על ההזדמנות שהעירייה נתנה לי, ושמחה על הרוח הליברלית והמפרגנת", אומרת נחום, שעלתה לארץ ממדינות חבר העמים בתחילת שנות האלפיים ומבהירה: "אמשיך לעבוד גם כמדריכת כושר בכפר המכביה. השילוב הזה של מדריכת כושר ונהגת משאית איסוף אשפה יוצר גיוון ועניין".

על השאלה איך המשפחה והחברים קיבלו את ההחלטה לעבוד כנהגת, היא עונה: "כולם מפרגנים. זה נראה להם בהתחלה כמו גימיק, אבל יש לזה גם חשיבות בהיבט השוויון בין גברים לנשים בכל התחומים".

ראש העירייה ישראל זינגר, שהצטרף השבוע לנסיעת מבחן עם נחום לאורך ציר הפינוי שלה, אמר: "רמת גן מאמינה בשוויון תעסוקה ובקליטת עובדים מקצועיים לפי כישוריהם ויכולתם ולא על פי מגדר. הדבר בא לידי ביטוי בכל שדרות הניהול והחיים של עירנו. פתיחת תחום פינוי האשפה לנשים היא נדבך נוסף וחשוב המעיד על כך".