3 שנות מאסר לריצוי בפועל גזר היום (רביעי) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אלי אברבנאל, על דניס קורבקוב, שוטר ביחידה מסווגת בימ"ר במחוז דרום במשטרה שהורשע על סמך הודאתו בעבירות של קשירת קשר לשוחד, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נלוות.



קורבקוב, כזכור, נעצר על ידי מח"ש לאחר שנחשד כי במסגרת תפקידו, עת נחשף למידע מסווג ביותר, יצר קשר עם עבריין והציע להעביר לו מידע אודות חקירה סמויה שהתנהלה נגדו בתמורה לשוחד. מהחקירה עולה כי השוטר ניצל את הסמכויות שהוענקו לו במסגרת תפקידו ולא בחל בניסיון לחבל בחקירה כנגד עבריין ששהה מעבר לים.



בבית המשפט טען פרקליטו כי הוא חסך מזמנו של בית המשפט עת הודה בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן. עוד הוא טען כי מרשו הקים רק לאחרונה משפחה ויש לו ילד קטן, כך שכניסתו לכלא לתקופה ממושכת תמנע ממנו אפשרות לשיקום חייו בעתיד. לדבריו, מרשו אדם בעל עבר נקי שלא לקח שוחד .



לעומתו טען נציג המח"ש כי יש להשית על קורבקוב עונש מאסר חמור שירתיע כל בעל תפקיד ועמדה במשטרה החושב לעשות שימוש עברייני בסמכויות שהוענקו לו מכורח החוק.



המאשימה תיארה את הנאשם כ"חפרפרת" שפעל ביחידה בה שירת, הדגישה את הפגיעה הקשה באמון שניתן בו ובסיכומיה אף עמדה על הנועזות הרבה שבה נהג הנאשם, על התחכום במעשיו ועל חוסר העקבות המאפיין את מעשיו. מיד לאחר מכן ביקשה להשית עליו עונש מאסר חמור.



השופט אברבנאל שהחליט להשית עליו עונש מאסר בן 3 שנים וזאת אחרי ששקל את כלל הטיעונים הן מצד מח"ש והן מצד פרקליטו של הנאשם ציין כי הנאשם יצר קשר עם ג', עבריין שנמלט לאוקראינה אשר בעניינו התנהלה חקירה סמויה. הנאשם יזם את הקשר עם העבריין ופעל מתוך מניע כספי, שעה שביקש על המידע שיעביר לעבריין סכום של כ-120 אלף ₪.



השופט ציין כי הנאשם לא הורשע בעבירות של נטילת שוחד, פעילותו העבריינית נמשכה שלושה שבועות בלבד ובאותה תקופה שירת כשישה חודשים בלבד במשטרה.



עו״ד רונן יצחק, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסר: "גזר הדין עמד על חומרת העבירות שביצע שוטר ששירת ביחידה מסווגת בימ"ר דרום. השוטר הורשע, בין היתר, בכך שניצל מידע רגיש וסודי אודות חקירה חסויה ומסר אותו לאדם עצמו שבעניינו התנהלה החקירה וכל זה תמורת בצע כסף. בית המשפט קיבל את עמדת מח״ש וקבע כי במעשיו פגע הנאשם, בין היתר, בטוהר המידות בשירות הציבורי וכן באינטרס השמירה על סודות רגישים בשירות המדינה. בסופו של יום השית בית משפט על הנאשם עונש מאסר ממושך, בן שלוש שנים, מאחורי סורג ובריח".