תושבת אשדוד בת 73, שנתפסה גונבת מוצרי מזון ממעדניה בשווי 80 שקלים, נסחטה על ידי בעלי העסק ונדרשה לשלם 17 אלף שקלים בתמורה להשתקת המקרה ואי הסגרתה למשטרה, כך עולה מחקירת המשטרה המתנהלת בימים אלה. עוד עולה מהחקירה, כי לאחר שנתפסה, הוכנסה הקשישה אל משרד העסק, שם, על פי החשד, הציבו לה החשודים תנאי: משטרה או תשלום פיצוי. 

מאחר והקשישה חששה מתוצאות מעשיה, היא ביקשה לא לערב את המשטרה. בעקבות זאת, קבעו החשודים כי עליה לשלם במיידי סכום "פיצוי" בגובה 17 אלף שקלים. החשודים ניסו אף לחייב את כרטיס האשראי שהיה ברשותה אך ללא הצלחה. משכך, חויבה הקשישה לרשום עבורם 12 המחאות בסך 1,417 ש"ח כל אחד, המחאות שנרשמו ללא מוטב.
ימים ספורים לאחר מכן חזרה הקשישה אל המעדנייה וביקשה להקל עמה בסכום ושזה יעמוד על 12 אלף שקלים "בלבד" ואף הביאה להם 1,000 שקל במזומן בתמורה לאחת ההמחאות. החשודים לא נענו לבקשתה וציינו שחסרים 417 שקלים על מנת לקבל את ההמחאה. יתרה מכך, גם את כסף מזומן זה שהביאה נטלו החשודים לכיסם, ותחנוניה כי אינה מצליחה למשוך כסף נוסף מהבנק נפלו על אוזניים ערלות. אם לא די בכך, אילצו החשודים את הקשישה לרשום מכתב בו היא מתנצלת על מעשיה וכי היא מוכנה מיוזמתה, כביכול, לשלם פיצוי בסכום זה שנקבע למעשה על ידם.

כשהבינה הקשישה שנותרה ללא פרוטה כלל, בחרה והגיעה אל תחנת המשטרה, כאמור, וביקשה מחוקרי המשטרה להיעצר מאחר ואין ביכולתה לשלם לחשודים. בעקבות דיווחה נעצרו לחקירה שלושת החשודים - בעל העסק כבן 52, מנהלת המעדנייה כבת 50 ואחראי הביטחון במקום כבן 51. לטענתם, הקשישה היא שהציעה להם את הפיצוי הכספי. בתום חקירתם הם שוחררו בתנאים מגבילים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל להגיע אל חקר האמת בכל תלונה שתתקבל. אל לאף אדם לחשוש להתלונן בעקבות פגיעה או איום כלפיו. אנו נפעל לחקור, מחד, ולהגן מאידך".