ארגון המורים הודיע הבוקר (שישי) כי ישבית ביום ראשון הקרוב את הלימודים בכל בתי הספר התיכונים לשביתת אזהרה בת יום אחד. ההחלטה התקבלה לטענתם, "בשל הסחבת וחוסר ההתקדמות בה נוקטים משרדי האוצר והחינוך במו״מ על הסכם השכר בחינוך העל יסודי". מהארגון נמסר כי החלטה לגבי המשך הצעדים תתקבל לאחר הפגישה בין הצדדים שתתקיים ביום ראשון ועל פי תוצאותיה. יו"ר הנהלת ארגון המורים, רן ארז, מסר: "המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול ולהשקיע בעתיד ההוראה ובעתיד תלמידי ישראל".



מזה 10 חודשים שמשרדי האוצר והחינוך מקיימים מו"מ עם ארגון המורים, במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש, שבו ישפרו את שכר המורים ואת תנאי עבודתם, וישדרגו את רפורמת 'עוז לתמורה'. בארגון אומרים כי הצעת האוצר לתת העלאת שכר של 60 ש"ח ברוטו למורים הוותיקים היא מבישה.



לפני כשבועיים וחצי הכריז ארגון המורים העל יסודי על סכסוך עבודה שנכנס לתוקף ביום רביעי האחרון. לדברי רן ארז, "הסכם עוז לתמורה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים בחודש אוגוסט 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. בהתאם לכך, אנו מנהלים מאז חודש ינואר 2017 מו"מ מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך".




מממש את האיום, רן ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מממש את האיום, רן ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"המו"מ מתנהל בעצלתיים כאשר משרד האוצר יוצר סחבת מכוונת. הפגישות מתנהלות אחת לכמה שבועות כשבכל פגישה נותן האוצר הצעות מבזות לציבור המורים. נכון להיום, האוצר מציע העלאה שנתית של 60 שקל ברוטו למורים ותיקים, כשלמעשה, האוצר מעוניין להעלות שכר למורים חדשים על חשבון העלאת שכר למורים ותיקים. בנוסף, האוצר מתעלם מדרישות אחרות של ארגון המורים בנוגע לתנאי העסקה של מורים שאינן קשורות להעלאות שכר", הוסיף. ביום שלישי האחרון הודיע יו"ר ארגון המורים כי החל מיום ראשון, יתכנו עיצומים במערכת החינוך העל יסודי.

ממשרד החינוך נמסר: "אנו ממשיכים לנהל עם ארגון המורים במלוא המרץ את המשא ומתן כדי להבטיח שמורי ישראל יקבלו שכר ההולם את ממעמדם המקצועי".