מיקי גנור, נציג התאגיד הגרמני טיסנקרופ ועד המדינה בעסקת הצוללות הנחקרת בימים אלה במשטרה, אסף חומרים מפלילים כנגד כל מי שסייע לו בקידומה של העסקה עוד לפני שהתפוצצה הפרשה. גנור, כך עולה מגורמים המעורבים בפרטי החקירה, שכר את שירותיה של חברת חקירות פרטית גדולה ומוכרת, שבמשך חודשים ארוכים התחקתה אחר עקבותיהם של שותפיו לעסקה ודמויות מפתח אחרות ששמם נקשר לחקירה המתנהלת בימים אלו, ועל פי החשד היו מעורבים בקידומה בנסיבות כאלו או אחרות.
בין האנשים אחריהם ביקש עד המדינה מחברת החקירות לעקוב ולהביא עבורו פרטים, היו פרקליטו באותה עסקה ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו דוד שמרון, מפקד חיל הים לשעבר האלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, מ"מ המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, ראש המטה של לשכת נתניהו דוד שרן ואחרי עו"ד יצחק מולכו.

"הרגיש שהפרשה עומדת להתפוצץ"
אותם גורמים מציינים כי כבר עם ההחלטה לחתום עם גנור על הסכם עד המדינה היה ידוע לצוות החקירה שהוא מחזיק חומרים מפליליים משמעותיים ביותר וכי אין ספק שהוא הדמות הדומיננטית בפרשה כשריכז תחתיו כל צעד וצעד בהתנהלות מול התאגיד טיסנקרופ ומול הגורמים בהם נעזר לקידום אותה עסקה. גורמים המעורים בפרטים אמרו למעריב אונליין: "גנור ידע מלכתחילה שהוא פועל במים רותחים והעריך כי במקרה שבו הפרשה תתפוצץ הנפגע הראשון בפרשה יהיה הוא עצמו, לכן מבעוד מועד הוא בנה סביבו מערך גדול במסגרת מה שנקרא 'אם אפול, יפלו רבים יחד איתי'. בשלב בו הרגיש שהפרשה עומדת להתפוצץ לנוכח רמזים ופניות אליו שמבחינתו היוו כוונות לסחיטה ואיומים מאותם אלו שביקשו את חלקם בפרשה, הוא מבחינתו נערך ליום הגרוע מכל".

"נערך לגרוע מכל". גנור. צילום: אבשלום ששוני

הגורם הוסיף כי "הרגע שבו קיבל את ה-10 מיליון יורו מטיסנקרופ כחלק מהעמלה שלו בעסקה, היה בעצם השלב שבו המעורבים האחרים רצו ליהנות גם הם מאותם רווחים הוא מבחינתו משך את הזמן ועשה שימוש כדי לעטוף את עצמו בהגנה ותיעד כל שיחה וכל מהלך שלהם באמצעות חברת החקירות".
לא בכדי החליטו בפרקליטות לחתום עם גנור על הסכם עד המדינה וביקשו מהמשטרה לגבות את אותם החומרים ולאסוף ממצאים נוספים, לכן חלף זמן לא מבוטל עד לשלב שבו נחקרו שמרון ומולכו, מה שהביא בעצם להתפתחות היותר דרמטית בפרשה. עתה נבחן החומר על ידי צוות החקירה, הפרקליטות והיועמ"ש וככל הנראה יידרש גם ראש הממשלה למסור עדות בשלב הראשוני ואף לא מן הנמנע שייחקר בפרשה זו.