מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פנה לאחרונה לאחד הלוביסטים הבכירים והמתוקשרים בישראל וכן לחברי כנסת בניסיון לפעול נגד החקיקה שמגבילה את תפקידו, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות עשר. הפנייה החריגה, נעשתה על פי הדיווח, בעקבות לפחות שתי הצעות חוק שעומדות על הפרק בכנסת ומאוד מטרידות את מבקר המדינה.

אחת מהן היא של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שמנסה למנוע ממנו ביקורת בזמן אמת והצעת החוק השנייה היא של חברי הכנסת דוד ביטן (ליכוד) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שמדברת על קציבת זמנים שהוא יחליט מתי אדם מקבל 'חושף שחיתות' או לא. 
בצעד חריג, מבקר המדינה מזמן את הלוביסט תומר עמיר ומנסה לשכנע אותו לעבוד עבור משרד מבקר המדינה בתשלום, זאת כדי לשכנע ח"כים לרדת מהצעות החוק, כך על פי הדיווח. עמיר סירב לרעיון בטענה שאין זה ראוי וכך הרעיון נגנז. בהמשך הצליח שפירא לשכנע בעצמו את ח"כ רוזנטל לדחות בחצי שנה את הצעת החוק.
ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה לדיווח: "בהתאם להמלצת צוות פנימי, נפגש גם המבקר עם היועץ החיצוני. המסקנה הייתה שאין מקום ליועץ חיצוני. המבקר מביע את דעתו שהצעת החוק אינה ראויה והוא אומר את דעתו לפני כל ח"כ רלוונטי לנושא".