תא"ל עופר וינטר אמר למקורביו כי "במידה ולא אתמנה לתפקיד מפקד אוגדה אני פורש מצה"ל בקיץ הקרוב", כך על פי דיווח הערב (חמישי) ב"החדשות". מוקדם יותר דווח כי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הודיע לתא"ל וינטר שהוא לא יתמנה לתפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה. וינטר קיווה להתמנות למזכיר הצבאי במקומו של תא"ל אליעזר טולדנו, שעתיד להתמנות לתפקיד מפקד אוגדת עזה. זאת אף ששמו של וינטר לא נכלל ברשימת המועמדים לתפקיד, שהועברה לראש הממשלה נתניהו לפני כמה חודשים מלשכת הרמטכ"ל.

תא"ל וינטר הוא קצין מוערך, אך במהלך הקריירה הצבאית שלו שמו עורב במספר פרשיות. כזכור, בדף קרבי שהפנה וינטר, אז מח"ט גבעתי, למאות מפקדי החטיבה, כחלק מפעילות במבצע "צוק איתן" ב-2014, הוא כתב כי הוא "נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". 
תא"ל וינטר הוסיף כי בשם לוחמי צה"ל בכלל, ולוחמי חטיבת גבעתי, "עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב: 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן'". האופי הדתי של הדברים עורר ביקורת על וינטר משמאל וגיבוי מצד מפלגת "הבית היהודי". 


גדי איזנקוט. צילום: פלאש 90
גדי איזנקוט. צילום: פלאש 90

 
ב-2015, וינטר ספג הערה פיקודית ממפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן, לאחר שנקבע כי לא הקפיד באופן מספק על הנהלים, לאחר שהגיעו אליו טענות על אירועים חריגים שהתרחשו בגדוד צבר בחטיבת גבעתי. עם זאת, נקבע כי וינטר לא טייח את הדברים. הפרשה החלה כאשר מג"ד גבעתי, סא"ל לירן חג'בי, הפך חשוד בהטרדות מיניות. 
 
בינואר טען העיתונאי אראל סג"ל בשידור בגלי צה"ל, כי עיתונאי חדשות עשר רביב דרוקר ניסה למנוע את מינויו של וינטר למח"ט גבעתי ב-2012, משיקולים זרים. עם זאת, באוגוסט פרסם סג"ל הבהרה בשידור: "אין לי כל ראייה שדרוקר פעל ממניע אידאולוגי".