לאחר ימים ארוכים של חום ויובש, המהפך במזג האוויר מגיע השבוע. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר כי הלילה צפויה הגבלת ראות, בעיקר באזורי החוף ובשפלה. לפנות בוקר ייתכן גשם מקומי, בעיקר בצפון הארץ. הגשמים יהיו מלווים בסופות רעמים. מחר יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה חדה של 7-5 מעלות במידות החום והן יהיו מממוצעות לעונה.



בירושלים הטמפרטורות יגיעו ל-21 מעלות, תל אביב – 22, צפת – 17, טבריה – 26, באר שבע – 24 ואילת – 27. בשירות המטאורולוגי ציינו עוד שעד לשעות הצהריים עדיין קיים סיכוי לגשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף. ביום ראשון תגיע מערכת גשומה לארץ. בחלקו הראשון של היום יהיה מעונן חלקית ובצפון ולאורך החוף ייתכנו גשמים מקומיים.



ביום שני בשעות הערב והלילה הגשמים יתחזקו ויתפשטו מאזור הצפון למרכז הארץ וקיים חשש להצפות בערים לאורך מישור החוף. ביום שלישי ימשיך להיות חורפי - גשמים יירדו לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה ויתפשטו גם לצפון הנגב. הגשמים החזקים יהיו מלווים לעיתים בסופות רעמים ויש חשש מפני שטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח וכן, מהצפות בערי החוף.



צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במקביל, תחול ירידה נוספת של 3-2 מעלות במידות החום ויהיה קר מהרגיל. בשלישי בלילה הגשמים ייחלשו ויתמעטו בהדרגה וביום רביעי קיים סיכוי לטפטופים בצפון ובמרכז הארץ וימשיך להיות קר מהרגיל. לקראת המהפך במזג האוויר, מאות אלפים ניצלו את השבת החמימה ויצאו לטיולים.



זיהום בנחל התנינים


ברשות הטבע והגנים דיווחו על כ-100 אלף מטיילים שניצלו את מזג האוויר הנעים וטיילו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה בגנים הלאומיים מצדה, קיסריה, ירקון ובית גוברין, שם התקיימה פעילות של צלילים ומוסיקה לכל המשפחה במתחם העיר הצפונית של הגן.



בין השמורות בלטו במספר המבקרים הגבוה הבניאס, נחל המערות ועין אפק, שם ערכה הרשות פעילות חורף של ציפורים בסימן הציפורים הנודדות.


גם ביערות ובאתרים של קק"ל, בחופי רחצה, בפארקים ומוקדי בילוי בערים הייתה תנועה ערה של מבקרים. שני אירועים העיבו על היום הנעים באתרי הטבע. בעקבות פגיעה בקו סניקה של ביוב בג'סר א-זרקא על ידי קבלן תשתיות, כמויות גדולות של ביוב זרמו לנחל תנינים. 


בשל הביוב הזורם, הוחלט ברשות הטבע והגנים לסגור לפני הצהריים את מסלול הנחל למטיילים. באירוע נוסף, שריפה שפרצה באזור הדרומי של הר מירון, מצפון לכפר עין אל אסד, מנעה ממטיילים להגיע לאזור.