הטבח בסיני: פרטים חדשים התגלו במהלך סוף השבוע על הפיגוע הקטלני שאירע אתמול במצרים באזור העיר אל עריש שבחצי האי סיני. על פי התובע הכללי במדינה, החמושים, שטבחו במקום ורצחו לפחות 305 בני אדם ופצעו 128 נוספים, נשאו עמם דגלים של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בזמן המתקפה על המסגד בעת תפילת יום השישי. לפי העדויות, הרוצחים מנו כ-20 עד 25 בני אדם.



בין הנרצחים, נמצאים גם 27 ילדים שהיו במסגד בזמן הטבח. עד ראייה שהיה במקום בזמן הגעת החמושים, סיפר לעיתון ערבי 21, היוצא לאור בלונדון, כי השתלשלות האירועים החלה בזמן דרשת יום השישי במסגד. "הגיעו כ-15 חמושים בשלושה רכבי שטח, הם אספו שבעה מתומכי הזרם הסופי, הביאו אותם לפני המסגד, הקריאו את הודעתו של מנהיג דאעש באזור כי הם זרם של כופרים וירו בהם למוות", סיפר עד הראייה.




הפצועים במסגד בסיני. צילום: רשתות ערביות
הפצועים במסגד בסיני. צילום: רשתות ערביות



עוד ציין, כי מיד לאחר הירי עלו קולות גינוי נגדם מתוך המסגד שביקשו מהם שיעזבו את הכפר. "אז החל מסע ההרג נגד המתפללים כאשר ירו בהם לכל עבר ופגעו כמעט בכל מי שהיה במסגד. הם אף ירו בכל מי שניסה להימלט דרך הגדרות במקום".




משבר השבת




העבודות המשמעותיות ברכבת ישראל התקיימו במהלך השבת, לפי התכנון, זאת על מנת למנוע כאוס תחבורתי באמצע השבוע ועל רקע איומו של שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) כי בכוונתו להתפטר מחר (ראשון) מהממשלה.



אתמול ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם יתקיימו עבודות התחזוקה במסילות במהלך השבת, יגיש השר את התפטרותו מהממשלה בבוקר יום ראשון. "אני מתפטר ביום ראשון אם יהיו עבודות. נקודה", אמר ליצמן. מקורביו של השר הוסיפו: "התנגדנו לישיבה בממשלה בגלל מצבים כאלה, אך עכשיו לאחר שכפו עלינו את הישיבה, לא נוכל להיות חלק מחילול השבת".

עבודות הרכבת בשבת. צילום: אבשלום ששוני
עבודות הרכבת בשבת. צילום: אבשלום ששוני


שר העבודה והרווחה, חיים כץ הבהיר כי אין בכוונתו לשנות את עמדתו וכי העבודות שנקבעו לשבת הן חיוניות וביטולן יביא לפגיעה משמעותית בציבור הנוסעים ברכבות. "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לבצע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש. החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".

למרות איום ליצמן, אין זה אומר שבכוונת יהדות התורה לעזוב את הקואליציה, ועל פי כל ההערכות המפלגה תישאר בה ותצביע עמה כפי שעשתה עד כה. יחד עם זאת, המפלגה מחכה להוראות מהאדמו"ר מגור שהשפעתו גרמה לליצמן להודיע על התפטרותו.


שחקן לבנוני נעצר בגין "שיתוף פעולה עם ישראל"


אחד מכוכבי הטלוויזיה הסאטיריים המוכרים של לבנון, זיאד איטני, נעצר ביום חמישי בערב בביירות, בחשד ל"שיתוף פעולה והתקשרות עם האויב הישראלי". לבנון טענה שביצע "שורה של עבירות בשם ישראל", כולל כביכול מזימות להתנקש בחייו של שר הפנים הלבנוני, בנוהד מכנוק, ומעקב אחר פוליטיקאים לבנונים בכירים אחרים.
 
על פי הודעת כוחות הביטחון במדינה, איטני, בן ה-42, נעצר לאחר מעקב ובקרה "במשך מספר חודשים בתוך ומחוץ לשטחים הלבנונים".
 
עוד נאמר בהודעה כי הסאטיריקן הודה בחקירתו כי ניטר את קבוצת הדמויות הפוליטיות הבולטות, וחיזק את יחסיו עם מקורביהם, "כדי לקבל פרטים רבים ככל האפשר על חייהם".  עוד דווח כי פעל לקידום תמיכה בנורמליזציה עם ישראל וקידום הרעיונות הציוניים בקרב האינטלקטואלים בלבנון.

מקורות ביטחוניים בלבנון טענו, כי חקירת השחקן, הנאשם על ידי בית המשפט לענייני ביטחון בקשר עם המוסד, גויס על ידי קצינת מודיעין ישראלית שהציגה את עצמה כשבדית.

המגזין 'טיים' נגד טראמפ


נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פתח היום חזית מול מגזין "טיים", לאחר שטען בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הבטיחו לו שהוא יהיה איש השנה, בתנאי שיסכים להתראיין ולהצטלם".
 
הוא כתב: "המגזין 'טיים' פנו אלי ואמרו לי שככל הנראה אהיה איש השנה שלהם, בדומה לשנה שעברה, אבל אני אהיה חייב להסכים להתראיין ולהצטלם לעיתון. אמרתי להם שככל הנראה זה לא מספיק ושזה לא יקרה. תודה בכל מקרה". 


טראמפ על שער המגזין, בשנה שעברה. צילום מסך
טראמפ על שער המגזין, בשנה שעברה. צילום מסך


 
בחשבון הטוויטר הרשמי של המגזין לא נשארו אדישים, והתייחסו לדברי טראמפ בציוץ שכתבו: "הנשיא טעה כשאמר שבחרנו בו לאיש השנה. טיים לא מגיב או חושף בפני הציבור את בחירתו, עד מועד הפרסום הרשמי - 6 בדצמבר".
 

בהלת שווא בלונדון


מתח רב הורגש אמש ברחבי בריטניה, לאחר שהמשטרה צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי יש להתרחק מאזור תחנת הרכבת ברחוב אוקספורד בלונדון בעקבות דיווחים על יריות. עם זאת, לאחר שנודע לכוחות הביטחון בממלכה כי אין נפגעים באירוע, ולא נמצאו עדויות לירי שהתרחש במקום, תחנת המטרו נפתחה מחדש.

בציוץ שפרסמה המשטרה בתחילה נכתב: "המשטרה קיבלה הודעה בשעה 16:38 על יריות שנשמעו ברחוב אוקספורד ובתחנת הרכבת התחתית. המשטרה מתייחסת לאירוע כאל תקרית טרור. שוטרים חמושים נמצאים בדרכם למקום". מדיווחים ראשונים שהגיעו מהממלכה עלה כי כוחות משטרה רבים הגיעו לאזור התחנה, שבו נצפה גם עשן. 

מאוחר יותר המשטרה הבריטית הודיעה שלמרות הדיווחים על הירי שנשמע באזור, לא נמצאה עדות לכך שנפתחה אש בתחנת הרכבת, וכי לא ידוע לה על נפגעים, מלבד אישה שנפצעה באורח קל ביותר במהלך ההמולה שנוצרה כתוצאה מהאירוע.