שפי פז, מובילת מחאת תושבי דרום תל אביב, נעצרה אמש לאחר שהשתתפה בהפגנה חוקית שנערכה ליד ביתה של אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון. אין זו הפעם הראשונה שפז משתתפת בהפגנה בנושא, אך לטענתה, למרות שהמחאה הייתה חוקית, המשטרה פעלה באמצעים לא מקובלים. בשיחה עם כאן רשת ב' סיפרה היום (ראשון) פז על מעצרה בעקבות המחאה וסיפרה כי התנהל מאבק אלים בין מפגינות לבין שוטרי יס"מ: "זה גרם למלחמה בין נשים בנות 70 ליס"מניקים. הפעילות שלנו חטפו מכות, אני ראיתי סרטונים בהם נשים עפו על הרצפה וחטפו מכות יבשות".



זה השבוע ה-12 שפז מגיעה יחד עם הפעילים להפגין בנושא. קודם לכן ההפגנות התקיימו בירושלים, מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון הקודמת מרים נאור בירושלים. "מישהו, שהרבה מעל המשטרה, החליט להזיז אותנו, למרות ההפגנות הלא- אלימות שלנו. עם זה היינו מסתדרים אבל עם הגדרות  שהציבו לנו? בנו שטח סטרילי, הקימו גדרות, משולשים, מרובעים - לא ראיתי דבר כזה בחיים, כמות כזאת של משטרה".



איך זה גרם לך להתנהג?
"אנו הודענו למשטרה שנפגין בלי אלימות ולא נהיה מאחורי גדרות. זה פוגע לנו בהרבה מאוד תפיסות כי אנו מרגישים כלואים. איש לא ביקש ממנו רשות לשים עשרות אלפי אנשים אצלי בבית להרוס להחריב ולשנות לי את החיים, ולכן אני לא צריכה רשות מאף סמל שלטון להפגין. יש נשים שניסו להפיל את הגדרות וזה גרם למלחמה בין נשים בנות 70 לאנשי יס"מ, זה היה מראה מדהים, ניסינו לעברו למקום אחר ובשלב מסוים פרצנו את הגדר ובשנייה הזאת נעצרתי".



לפי פסיקת בג"ץ יש אישור להפגין אבל אפשר לסמן איפה לעמוד


"עמדנו מול הבית של אסתר חיות שש פעמים. ביקשנו שלא לשים מחסומים וקיבלו את זה. אנו עושים המון רעש בהפגנות והם מנסים כל פעם להרחיק אותנו. לזכותם ייאמר שדיברו איתי לפני זה ואמרו 'אתם עומדים בצד'. נעצרתי ואמרו שהפרעתי לשוטר במילוי תפקידו - השטויות הרגילות". 



שפי פז עם נתניהו בסיור בדרום תל אביב. ארכיון: אבשלום ששוני