יושב ראש מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו כי "שני דברים שקרו ביממה האחרונה: הראשון הוא שוועדת הפנים אישרה נוסח חדש של חוק ההמלצות, אחרי שראש הממשלה אמר שהחוק לא יהיה אישי, מיד דאגו שהחוק הזה יהיה תפור במיוחד בשבילו". הוא טען כי "זה חוק נתניהו לא חוק ההמלצות". לדבריו, בשביל הנוסח החדש של החוק הזה, היה צריך להעיף את בגין מוועדת הפנים, להדיח אותו ולשים את ביטן במקומו. "לפחות בואו נסלק את העמדת הפנים - זה חוק שתפור למעט מאוד אנשים", הסביר, "היחידים שייהנו ממנו הם פוליטיקאים, ראשי משפחות פשע ופוליטיקאים שמתנהגים כמו ראשי משפחות פשע".
לפיד התייחס לדיווחים בתקשורת, לפיהם ליצמן ימונה לתפקיד סגן שר, עם סמכויות של שר במשרד. "איום שום סיבה לחזור לקומבינות על חשבון אזרחי מדינת ישראל", אמר, "נפנה בקרוב בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה שיעצור את הביזיון הזה, כי בג"ץ אמר שזה אסור". חבר הכנסת הסביר כי "אי אפשר לקחת את כל הנושאים החשובים בחיינו ולקמבן אותם". הוא ציין כי "ברביעי צפויה שביתת רופאים" ותהה: "מי אחראי עליה? מי בעל הבית על מערכת הבריאות? היא זקוקה לבעל בית במשרה מלאה. הבריאות של אזרחי ישראל מופקרת".
יושב ראש מפלגת יש עתיד אמר כי "אין יותר חוק, אין מנהל תקין, אין ממלכתיות". הוא התייחס להיכרותו הארוכה עם נתניהו: "הוא לא היה כזה, אני מכיר אותו יותר מ-20 שנה ויודע שהוא היה ממלכתי וידע לשים את שיקול המדינה לפני טובתו האישית, אבל קרה משהו לא טוב". הוא הוסיף כי "הוא בעולם שלם של עיסוק בעצמו, בעלבונות שלו ובתחושה שרודפים אותו - אתה לא קורבן, אתה לא נרדף".

חבר הכנסת הסביר כי "יש דברים חשובים באמת על הפרק, ויש את אזרחי מדינת ישראל. אי אפשר להפוך את כל המדינה הזאת לעסק פרטי שמיועד להציל אדם אחד". הוא ציין: "מפלגות הקואליציה, שיש בהן אנשים הגונים, הגיעו למצב שהן אישרו את זה".

גבאי: "ההודעה על סיום ה-'פייק' משבר קואליציוני הזה - היא הודאה בכישלון"


בתוך כך, יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תהה בפתח ישיבת הסיעה על חברי הקואליציה: "מה נהיה מכם? אחרוני חברי הכנופיות שנשלחים לשבש חקירות ולנקות את זירת הפשע". הוא הוסיף כי "עוד שבוע עבר מבלי שממשלת ישראל עשתה משהו עבור עם ישראל. מבלי שהממשלה דאגה למשפחות העובדות במדינת ישראל. עברנו עוד שבוע של ממשלת ספיניסטאן. ועוד שבוע של 'פייק' משבר קואליציוני שכל כולו חוסר ענייניות וחוסר ממלכתיות".

לדברי גבאי, גם ההודעה על סיום ה-"פייק" משבר קואליציוני הזה - היא לא הודעה על הישגים, אלא הודאה בכישלון, כישלון בלייצר איזשהו שינוי לציבור.
"הרי שיניתם את הסטטוס קוו אז תשנו גם לטובת עם ישראל", הסביר, "ממשלה אחראית לציבור הרחב, הייתה מנצלת את ההזדמנות לפתור את עניין התחבורה הציבורית בשבת ולא מזניחה נושא שנוגע במיליונים ובעיקר במשפחות העובדות".

יו"ר המחנה הציוני הוסיף: "אבל בואו לא נטעה: כל הרעש הזה הוא בסה"כ הרעשה כבדה שנועדה להסיט את תשומת הלב הציבורית מהעניין האמיתי שמתרחש כאן היום. חוקי השחיתות של נתניהו חצו היום את קו האל חזור. אנחנו ממש קרובים לתורכיה". הוא ציין כי "נתניהו אמר ׳לא יהיה כלום׳ - אולי אכן לא יהיה כלום. אבל לא בגלל שאין כלום אלא משום שיש כאן קואליציה רופסת וחלקים ממנה גם מושחתת ושותפה לפשע – פשע טירפוד החקירות ופשע הסתרת האמת מעיני הציבור".

גבאי סיכם ופנה לחברי הקואליציה: "איפה הכבוד שלכם? בשביל זה בחרו בכם מיליוני ישראלים? תסתכלו מה נהיה מכם? כמו אחרוני חברי הכנופיות שנשלחים לשבש חקירות ולנקות את זירות הפשע? זה מה שאתם עושים היום. אני אומר כאן לכל אזרחי ישראל - מתחייב בפניכם: את כל חוקי השחיתות נבטל בחודש הראשון לממשלתנו".