בית המשפט השלום בראשון לציון אישר היום (ראשון) את הארכת מעצרו בחמישה ימים של דב צור, ראש עיריית ראשון לציון, החשוד בפרשת השחיתות בעירייה. "החשוד נעדר עבר פלילי, אולם מצאתי כי יש צורך לתת לצוות החקירה אורך נשימה ראוי וזאת בשל ההשלכות שיש לחשוד אל מול האחרים בפרשה, וכן החשש הכבד משיבוש חקירה וניסיונותיו של החשוד להסתיר את מעשיו. לכן הבקשה להארכת מעצרו הינה מידתית ביותר", אמר השופט עמית מיכלס בדיון. 



מוקדם יותר ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרם של 11 מהחשודים בפרשה 1803 ב-12 ימים. "בפני בית משפט זה מונחת בקשה להארכת מעצר של 11 חשודים", אמר רפ"ק עודד ראם. "מיוחס לחשודים עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. ישנו כרסום משמעותי באמון הציבור. היקף החקירה רב. התשתית הראייתית עברה את רף החשד הסביר. היחידה שקלה גם חלופות מעצר והכל מתוך רצון כן להגיע לחקר האמת. ידוע לנו על לפחות שני נבחרי ציבור שקיבלו שוחד לכאורה".



נציג המשטרה אמר לגבי צור כי הוא מעורב במספר פרשיות: "על פי חומר החקירה הוא נמצא ברף הגבוה למעלה. הוא מזוהה מבחינתנו עם מספר פרשיות, מספר מעורבים והוא בהחלט עלול לשבש חקירה". פרקליטיו של צור, עו"ד טל שפירא ועו"ד אוריאל כפרי, טענו שהנסיבות לא מצדיקות הארכת מעצר לראש עיר המכהן זה שנים רבות. "הוא אדם ללא רבב, איש שהוא מלח הארץ וניתן לשקול חלופת מעצר שבית המשפט המכובד יבחן", אמרו. 



צור בדיון על הארכת מעצרו. צילום: אלון חכמון
צור בדיון על הארכת מעצרו. צילום: אלון חכמון



השופט מיכלס דחה את הטענות. "לאחר שעיינתי בתיק החקירה אני סבור שהחשד נגדו סביר בשלב זה של החקירה, בפרט בהסתמך על מסמכים שהונחו בפניי", אמר. "נגד החשוד קצה עילת מעצר וקיים חשד לשיבוש. נוסף על כך, לא ניתן להתעלם מהעובדה שישנו חשד שהחשוד עשה לאורך השנים מעשים בניסיון להסתיר את מעשיו". כזכור, דב צור מכהן כראש עיריית ראשון לציון מאז שנבחר ב-2008. 
 

מוקדם יותר, עוכבו לחקירה 19 מעורבים, ביניהם בכירים בעיריית ראשון לציון, בלהב 433 בחשד לשחיתות בעירייה. במסגרת הפרשה הגיע לחקירה גם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן וכן אשתו של ח"כ מכהן בליכוד. 



נציגי המשטרה בדיון. צילום: אלון חכמון
נציגי המשטרה בדיון. צילום: אלון חכמון