לא פחות מעשר שנים נאבקים ארגוני הסביבה בראשם "אדם, טבע ודין" ו"החברה להגנת הטבע" על הצלתו של עמק ססגון בעל היופי הבראשיתי אשר בבקעת תמנע שבערבה, מידי פרויקט מלונאות שבכוחו היה להרוס לדורות את העמק. 91 דונמים של 300 חדרי מלון בארבעה מבני ענק ניסה משרד התיירות לקדם על שטח העמק כשניהל בשנים האחרונות מאבק לטובת הפרויקט לא רק נגד הארגונים ומרבית תושבי חבל אילות שהיו חלק מההתנגדות אליו והקק"ל, אלא גם נגד משרד להגנת הסביבה שהכין תכנית חלופית מפורטת לפרויקט עם פגיעה מינימלית בטבע והעתקתו מהמיקום המקורי שהוקצה לו. אפילו יזם הפרויקט הסכים כבר בעבר לפשרה לפיה המדינה תפצה אותו ותכשיר שטח חלופי למתחם המלונאות הגדול שהיה אמור לקום על שטח עמק ססגון, תוך ויתור של רשות הטבע והגנים על שטח שמורה סמוכה.



לאחר עשור רשמו היום (שני) המתנגדים הישג בוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה אשר הכריעה בנושא. החלטת ועדת הערר למעשה קוברת לעוד שנים את הפרויקט שמקדם משרד התיירות משום שהיא מעניקה לציבור את היכולת להתנגד מחדש להרס עמק ססגון, ובמקביל ממליצה למדינה להכיר בחלק הצפוני של העמק שמורת טבע. הוועדה קיבלה את עמדת "אדם טבע ודין" כי התכנון המקורי נועד להקים מלון צנוע וכפרי, ולא כפי שהיה בתכנית ההרסנית שקודמה עד כה. לערר היה שותף גם המשרד להגנת הסביבה.



עו"ד אסף רוזנבלום, ראש המחלקה המשפטית באדם טבע ודין אמר אחרי ההחלטה: "החלטת הוועדה מטילה סימן שאלה עצום על המשך קידום הפרויקט וכדאיותו הכלכלית. הוועדה קבעה באופן מובהק כי אין לבנות במקום מלון לעשירים בלבד" ומהחברה להגנת הטבע נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה משום שמדובר בצעד חשוב מאוד לשימור המקום הייחודי הזה וכולנו תקווה שהתכנית החלופית לא תקודם".



עמק ססגון. באדיבות העמותה להצלת עמק ססגון



יו"ר השדולה החברתית-סביבתית של הכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת) אמר: "אני מברך על קביעת הוועדה שהתכנית בצורה הנוכחית פוגענית ובלתי אפשרית ומקווה שבכך יבוא הסוף לניסיונות לקידום הפרוייקט הבעייתי הזה. אני מברך גם את התושבים שהתגייסו להגן על עמק ססגון ושומרים עליו בשביל כולנו".