התרגשות בבירה: רגע לפני ההכרזה הערב (רביעי) של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על הכרה בירושלים כבירת ישראל. עיריית ירושלים החליטה להאיר, החל מהשעה 19:00, את חומות העיר העתיקה בדגלי ארה"ב וישראל משער יפו לכיוון הר ציון, זאת, כאות הערכה לנשיא טראמפ על הכרתו בירושלים. כמו כן תלתה העירייה דגלי ארה"ב לאורך הרחובות אגרון, שז"ר ורופין. גם גשר המיתרים הואר בצבעי דגל ארה"ב.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "ההודעה של הנשיא טראמפ להכרה בירושלים כבירת ישראל היא הכרזה היסטורית שמעבירה מסר ברור לעולם כולו כי ארה"ב עומדת לצד העם היהודי, מדינת ישראל וירושלים. כמחווה וכביטוי לידידות האמיצה בין העם האמריקאי לעם ישראל החלטנו להאיר הערב בצבעי דגל ארה"ב וישראל את חומות העיר העתיקה, המסמלת יותר מכל את עוצמת הקשר והחיבור ההיסטורי של העם היהודי לירושלים למעלה מ-3,000 שנה".

חומות העיר העתיקה בבירה, הערב. צילום: מרק ישראל סלם
חומות העיר העתיקה בבירה, הערב. צילום: מרק ישראל סלם



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הערב בנאום מיוחד והיסטורי שנשא בבית הלבן כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל, כשאמר: "הגיעה העת, החלטתי להכיר בירושלים כבירת ישראל".
 
"ההודעה שלי מסמנת את הגישה החדשה לסכסוך בין ישראל לפלסטינים", קבע טראמפ בפתח דבריו, והוסיף: "במשך יותר מ-20 שנה כל נשיא אמריקאי סירב להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים או להכיר בירושלים כבירת ישראל. הנשיאים הנפיקו את הוויתורים תחת האמונה שעיכוב ההחלטה יביא לשלום. לאחר יותר משני עשורים של וויתורים איננו קרובים יותר לשלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים. זו תהיה טעות לחשוב שחזרה על אותה נוסחה תביא לתוצאות אחרות. לכן, הגיעה העת, והחלטתי להכיר בירושלים כבירת ישראל".