עשרות אלפי בני אדם יצאו הערב (שבת) לשדרות רוטשילד במחאה על מה שהם מגדירים כשחיתות השלטונית וקראו להתפטרות ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "הון, שלטון - עולם תחתון", וקוראים: "מושחתים הביתה". אל מול המפגינים עומדים כמה עשרות תומכי ליכוד שקוראים "חביבי, אין כמו ביבי".



לאחר שהתאספו המפגינים ברחוב רוטשילד, הם החלו לצעוד לעבר כיכר הבימה ומשם המשיכו לכיוון נתיבי איילון בניסיון לחסום אותם. במהלך התהלוכה ניתקה המשטרה את מערכת ההגברה שהפעילו המפגינים, וזאת מכיוון שהמפגינים התחייבו שלא תהיה מערכת שכזו. מאות מפגינים חסמו את צומת עזריאלי. המפגינים בראשותה של דפני ליף, ממובילות המחאה ב-2011, ישבו במרכזה אך לבסוף פינו אותה. 



צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני




נושאים שלטים וקוראים: "הון, שלטון - עולם תחתון". צילום: אבשלום ששוני
נושאים שלטים וקוראים: "הון, שלטון - עולם תחתון". צילום: אבשלום ששוני





"מושחתים נמאסתם". צילום: אבשלום ששוני
"מושחתים נמאסתם". צילום: אבשלום ששוני



"תובעים מהמשטרה והיועמ"ש לעשות את שלהם"



"ראש הממשלה מהלך אימים על מפכ"ל, יועץ משפטי ומבקר המדינה שהוא מינה", נאמר בהפגנה, "אנחנו תובעים מהמשטרה והיועץ במשפטי לעשות את שלהם". מני נפתלי, שהיה עובד בבית ראש הממשלה תחת נתניהו ונהיה לאחד ממובילי המחאה נגד מעסיקו לשעבר הצהיר כי הם דורשים את התפטרות נתניהו. "יש כאן קומץ מפגינים מהליכוד. לא יעזור נתניהו חייב להתפטר", אמר נפתלי והוסיף "ביבי ניסה שההפגנה הזו לא תתקיים דרך הצהרת טראמפ. אלדד יניב, גם הוא ממובילי המחאה אף האשים את נתניהו בחימום האווירה בשל ההפגנות. "מה נתניהו עושה מול התקווה שלנו אחרי הפגנת העשרות אלפים לפני שבוע? מדליק את הצפון, הדרום. הוא מפחד מאיתנו. ביבי הביתה!", אמר והוסיף: "מושחתים הביתה. לא יהיו יותר פוליטיקאים שעובדים אצל טייקונים ולא יהיו פוליטיקאים שמקבלים שוחד".



בליכוד זעמו על ההפגנה, וטענו כי בזמן שיש צורך להתאחד, השמאל מפלג את העם. "בערב שבו ראש הממשלה נתניהו יוצא לייצג את מדינת ישראל מול ההתקפות על ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, ובשעה שבה מתקיימות ברחבי העולם הערבי הפגנות שבהן שורפים את דגלי ישראל וארה"ב, בתל אביב מתקיימת גם הערב הפגנת שמאל", בנוסף נאמר בהודעת הליכוד כי "במקום להתאחד עם כל העם מאחורי ירושלים ולהציג לעולם חזית אחידה, בשמאל לא יכולים להתאפק ומעדיפים לעסוק בפלגנות".



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי התייחס לתגובת הליכוד להפגנה נגד השחיתות ואמר כי "במקום להתמודד עם התרבות השלטונית המושחתת הליכוד בוחר שוב לפלג את עם ישראל. בממשלה ללא תרבות של שחיתות, קל יותר לטפל בירושלים ונוח יותר לייצג את המדינה בעולם. ‏ממשלה מושחתת צריכה ללכת". גבאי הוסיף עוד כי: "גם השבוע הצעירים שלנו יצאו להפגין עם האלפים ברחובות נגד התרבות השלטונית המושחתת. למרות הניסיונות להפוך אותה לכזאת, השחיתות היא לא נושא לוויכוח פוליטי, היא לא עניין של ימין או שמאל - היא מחלה שפוגעת בביטחון, בבריאות ובחינוך של מצביעי ימין ושמאל כאחד".