מתהדקת עוד יותר החגורה סביב צווארו של יושב ראש הקואליציה המתפטר, חבר הכנסת דוד ביטן. ביום ראשון הקרוב אמור ח"כ ביטן להגיע למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה כדי להיחקר פעם נוספת בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, כך נודע הערב (רביעי) למעריב. פרקליטו עו"ד אפרים דמרי, אישר את הפרטים וציין כי מדובר באותה חקירה שנדחתה מהשבוע שעבר בנסיבות משפחתיות.
 
על פי תיאום עימו ייחקר ביטן שלוש פעמים במהלך השבוע הבא בימים ראשון , שלישי וחמישי ולא מן הנמנע כי יידרש לתאם מועדים נוספים. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי במידה וייחתם הסכם עד מדינה בפרשה זו או ככל שיתגבש הסכם שכזה צפויה חקירתו של ח"כ ביטן להידחות עד לאחר שתיגבה עדות מפורטת מעד המדינה כאמור.
 
נדגיש, כי בימים האחרונים חלה התקרבות בין הפרקליטות, היחידה החוקרת ופרקליטיו של אחת מדמויות המפתח בפרשה , משה יוסף לו מייחסת המשטרה מעורבות כמעט בכל אחת מהפרשות שנקשרו לח"כ ביטן. ביאח"ה מעריכים כפי שכבר ציינו כי יוסף , שימש כצינור להעברת כספי השוחד אל ח"כ ביטן בין בתקופה שבה כיהן כסגן ראש עיריית ראשון לציון ובין בתקופת כהונתו כחבר כנסת. פרקליטיו של יוסף עורכי הדין גיל דחוח ואילן סופר, קיבלו מיוסף "אור ירוק" להתקדם בנושא מול הפרקליטות והיאח"ה על מנת לקבוע מתווה להסכם אולם, הסכם זה לא ייחתם בכל מחיר מבחינתו.
 

מחד עומדת הפרקליטות על דרישתה שיוסף ירצה עונש מאסר בן שלוש שנים וישלם קנס כספי לרבות חובותיו לרשות המיסים ומאידך מבקשים פרקליטיו לצמצם משמעותית את עונש המאסר שיושת עליו במידה ויחתום על ההסכם. בפרקליטות מסכימים כי יוסף, לא ימסור פרטים על גורמי הפשיעה המעורבים בפרשה וכי יספק את החומרים המפלילים כנגד אישי הציבור ח"כ ביטן וראש עיריית ראשון לציון דב צור. 
 
עד כה שמר יוסף על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, כך שבמידה ויחתום על הסכם עד המדינה הוא יוכל להציג בפני החוקרים את העדות שתקשור את הקצוות בחקירה ותהווה מכת מוות עבור המעורבים. עוד מסתמן כי גם דרור גלזר בוחן באמצעות פרקליטו עו"ד גיל עשת את ההצעה לחתום על הסכם עד מדינה וזאת לנוכח 250 אלף ש"ח שהעביר ליוסף, כספים שחלקם הגיע בסופו של דבר לידיו של ביטן.
 
במשטרה מעריכים כי ביטן הן בתקופת כהונתו במועצת עיריית ראשון לציון והן בתקופת כהונתו כחבר כנסת המשיך להתנהל לכאורה בצורה מושחתת , שלח "זרועות תמנון" והסתייע בקשריו ומעמדו בליכוד כדי להפעיל פעילים פוליטיים כדי לקדם אינטרסים של אלו שפנו לבקש את עזרתו. ביטן שלח גורמים שונים לרשויות מקומיות שונות בבקשה שידאגו לסייע לפונים אליו ודרכם של המתווכים כביכול קיבל כספי שוחד.
 
 עוד דווח כי ברשות המסים שוקלים לחייב באופן אישי את חבר הכנסת ביטן על החוב שנצבר בתקופה שכיהן כיו"ר קבוצת הכדורגל בראשון לציון. ברשות המיסים עורכים בימים אלו בדיקות מקיפות לגבי המעורבים בפרשה וכן נבחנת אפשרות לגבות כספי חוב שהצטברו לקבוצת הכדורגל מביטן ישירות זאת באם יוכח שעשה שימוש בכספי ההורים ובכספי הקבוצה והעבירם לפריטה בשוק האפור. במידה והעובדות יהיו שונות יצטרכו ברשות המיסים לשקול מחיקת החובות מהמועדון שכן חברת הניהול מאותה תקופה נסגרה. ברשות המיסים סירבו להתייחס לנושא.