משמר הכנסת החליט היום (שלישי) להציב אבטחה על חבר הכנסת אורן חזן בעקבות העימות שהיה לו עם משפחות של מחבלים פלסטינים בכלא נפחא. בעקבות התקרית פרסם החמאס תגובה חריפה בה איים על חזן. חבר הכנסת חזן מסר בתגובה כי "ההחלטה להציב עלי אבטחה היא של גורמי הביטחון. אני סומך עליהם ועל  שיקול דעתם". 


חזן הוסיף: "האיומים לא ירתיעו אותי. אמשיך לעשות כל מה שניתן ובעוצמה רבה אף יותר, למען עם ישראל וא"י כולל פעולות להפסקת ביקורי משפחות מחבלי החמאס. עד אשר יבינו שם בעזה שללא החזרת הבנים - חיילי צה"ל, אורון שאול, הדר גולדין והאזרח אברה מנגיסטו, לא יהיה יום אחד שקט למחבלי החמאס בישראל". 

בהודעת של קצין הכנסת יוסי גריף נמסר כי בהערכת מצב שהתקיימה בינו לבין נציגי  משטרת ישראל הוחלט להציב מאבטח  צמוד לח"כ חזן, כולל סל אבטחה על ביתו. ההחלטה התקבלה לאחר שח"כ חזן העביר למשמר הכנסת תלונה על קבלת איומים כנגדו מארגון החמאס לפלאפון האישי שברשותו, בפייסבוק בטוויטר וכיוצא בזה בעקבות העימות שהיה לו עם משפחות מחבלים באוטובוס שהובילם מעזה לכלא נפחא. עוד נמסר כי הנושא הועבר גם לטיפול מדור מאוימים ולידיעת הגורמים הרלוונטיים. 

אתמול חזן התעמת עם משפחות של מחבלים מרצועת עזה שהגיעו לבקר את בניהם הכלואים בכלא נפחא בדרום, כינה את בניהם "כלבים" ו"חרקים" ואמר כי ידאג שלא יראו יותר את בניהם אם החמאס לא יאפשר לקרובי השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידיו לקבל מידע על גורלם.

 חזן הגיע לשערי הכלא ביחד עם מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני, יואל מרשק ופעילים של המטה להחזרת השבויים והנעדרים. הם חסמו אוטובוס שהגיע מרצועת עזה ועליו משפחות של מחבלים. ח"כ חזן עלה לאוטובוס והתעמת עם משפחות המחבלים. הוא פנה לאמו של מחבל כלוא ושאל "את מי באת לבקר? מה עשה הבן שלך". היא השיבה: "הוא לא עשה כלום".




 בחמאס הגיבו בחריפות להתנהלות של חזן. "מה שעשה חבר הכנסת הקיצוני אורן חזן הוא ביריונות והתנהגות ברברית בצורה הכי נחותה שלה", נאמר בהודעת הארגון. "המתקפה של חבר הכנסת היא התנהלות של איש סדיסטי המצביעה על הנהגת הכיבוש".
 
דובר חמאס עבד אל-לטיף קאנוע, אמר עוד בתגובה: "הכיבוש מתנהל בבריונות אל מול משפחות האסירים, וזה דורש עמדה ממוסדות הומניטריים וזכויות אדם, כדי להגן על האסירים ובני משפחותיהם מכל פגיעה. התנהגות זו מוכיחה כי לכיבוש הישראלי אין רגש הומני".