הלימודים יתקיימו כסדרם:השביתה בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, שתוכננה למחר בוטלה, כך נקבע בדיון שנערך הערב (שלישי) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בעתירה של משרד החינוך נגד הסתדרות המורים. כזכור, המורים טוענים כי "משרד החינוך מנכה מיתרת המחלה הצבורה של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה אחד". על פי הערכות, נשיאת בית הדין, השופטת אפרת לקסר, אמרה בדיון כי "סוגיית ימי המחלה נעשתה במשך 30 שנה בצורה מסוימת, והגרסה שכנגד הועלתה רק לפני ארבעה ימים. אנחנו לא אמורים לחשב כרגע איך לחלק את ימי המחלה". 


עו"ד אורנה לין, שמייצגת את הסתדרות המורים, אמרה בפתח הדיון: "ניתנה הודעה על סכסוך עבודה ונקבע תאריך לשביתה, ולמרות שהצדדים ישבו ביניהם כמה פעמים על עניין ימי המחלה, זה לא סייע בידי המדינה לזרז את הטיפול בנושא". עו"ד לין ציינה כי מדובר בנושא משמעותי וכי לא נותרה בידם ברירה מלבד שביתה. "אם המדינה מיישמת חישוב שגוי ופוגעני בימי מחלה - זה לא פגיעה בשוליים, אלא פגיעה בזכויות של המורים. המדינה מכירה את הטענות שלנו שהפגיעה היא מהותית, חצי שנה אנחנו מנסים לפתור את הנושא וכל זה לא עזר".

נשיאת בית הדין, השופטת אפרת לקסר, אמרה בתגובה כי "זו סוגייה קשה, ולפי מה שקראנו הסתדרות המורים הציגה נוסחת נגד למשרד החינוך רק לפני ארבעה ימים. בהחלט אנחנו מסכימים וחושבים שהדרך הנכונה היא לשבת ולפתור את הבעיה. ואם כפי שאת מציינת על כל יום מחלה מחשבים 1.4 ימים - זאת בעיה רצינית. אנחנו לא מתכוונים להקל ראש ומקווים שגם המדינה לא מקלה ראש בעניין"

עו"ד דניאל פסי, שמייצג את משרד החינוך מטעם פרקליטות המדינה, אמר כי הנוסחה הוצגה על ידי הסתדרות המורים רק לפני ארבעה ימים ועל כן לא היה די זמן לדון בסוגיה. עוד הוא ציין כי התקיימו בימים האחרונים פגישות בין הצדדים, וכי הם לא התרשמו שבכוונת הסתדרות המורים ליישם את השביתה.

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה, כי "הסתדרות המורים מכבדת את החלטת בית הדין לפיה יתקיים משא ומתן אינטנסיבי בתקופה הקרובה בחסותו של בית הדין ואנו תקווה כי במסגרתו יימצא הפתרון לפגיעה הקשה בציבור עובדי ההוראה. מטרתנו היא להפסיק מיידית את עושק ימי המחלה ואת הפגיעה בעובדי ההוראה".

מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן דויד, אמרה לאחר מכן כי "השופטת קבעה כי יהיה משא ומתן בחסות בית הדין ובמעורבות של הדרג הבכיר במשרד החינוך . בלי ההחלטה שלה זה לא היה קורה, השגנו את מטרתנו. אני סומכת על בית הדין שיידע לחייב את משרדי הממשלה שלא לגרור רגליים ולא לפגוע בזכויות עובדי הוראה".