לידה היא מאורע מרגש בחיי כל משפחה, ושינוי הסטטוס ל"אמא" או "אבא" בהחלט מעלה את מפלס הלחץ וההתרגשות. אבל יש שיגידו שיש משהו מרגש אף יותר - וזה להפוך ל"סבתא" או ל"סבא", ושהאהבה לנכדים עצמם חוצה כל גבולות. אך מה קורה כאשר אישה הופכת לראשונה לסבתא, ושעות לאחר מכן יולדת שלישייה?



כך קרה השבוע לבת 38 מירושלים, אם לשמונה ילדים שזכתה להפוך לסבתא רגע לפני שהגיעה גם היא שוב לחדר הלידה בבית החולים הדסה עין כרם בעיר ובכך הפכה לאמא ללא פחות מ-11 ילדים.



האישה, תושבת העיר העתיקה, התבשרה במהלך הריונה כי באופן טבעי היא נושאת ברחמה שלושה עוברים. הבשורה הזו הכתה את משפחתה בהפתעה גמורה. במקביל לכך, גם כלתה הייתה בהריון אך השתיים לא ציפו לכך שהן יילדו באותו היום. אתמול נולד לבנה הבכור של בת ה-38, סטודנט לחשבונאות בן 22, בן ראשון ובכך היא כאמור הפכה לסבתא.



לצד כלתה בחדר הלידה



"זה היה הריון שבמהלכו כמובן שמרו עליי, כי הוא מוגדר הריון בסיכון", היא סיפרה בעודה מתאוששת מן הניתוח הקיסרי שעברה במחלקת יולדות ג'. "כלתי ילדה בשבוע 38, שזה הזמן ההגיוני ללדת, ואני הייתי רק בשבוע 33, הייתי שמחה אם העוברים היו ממשיכים עוד קצת בבטן", היא סיפרה בחיוך לצד כלתה השוהה עמה בחדר בבית החולים הדסה עין כרם. "כמה שעות לאחר הלידה של כלתי התחלתי להרגיש צירים, הם התחזקו והיה ברור שנוסעים להדסה".



לאחר ניתוח מורכב ילדה בת ה-38 שלושה תינוקות במשקלים טובים, פגים בשבוע כמעט 34, שנמצאים בהשגחה במחלקת הפגים ומצבם הכללי מוגדר טוב. את היולדת ניתח פרופ' דוד מנקוטה, מנהל מחלקות היולדות וסיבוכי הריון בהדסה עין כרם, שגם ליווה אותה במהלך ההריון. הוא סיפר כי "שלומה של הסבתא הטרייה טוב והיא מחלימה היטב. אנו מאחלים מזל טוב למשפחה".



על גידול משותף של כל התינוקות יחד, הסבתא לא מתחייבת. "לכל אחד בית משלו, והמון תעסוקה. אנחנו ובני וכלתי גרים קרוב זה לזה אז הקטנים יגדלו בקרבה אחד לשני, ועכשיו מחכה העבודה האמתית, כשנשתחרר מבית החולים. בינתיים מטפל בהם הצוות הנהדר בפגייה, הם מעדכנים אותי בכל יום מה שלומם ואיזו התקדמות הם עושים מבחינת נשימה עצמאית. לכל אחד יש כבר שם, בחרנו שמות כשהיו בבטן -  יוסף, מוסא ועיסא".



צילום ארכיון: פלאש 90