המשטרה פענחה את הרצח של תושב אבו גוש מוחמד ג'אבר, שאירע לפני חודש וחצי, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים הצליחו תוך שעות מרגע הרצח, שאירע ב-13 בנובמבר, לעצור חמישה חשודים, תושבי אבו גוש, כחשודים ברצח.



מהחקירה עלה כי ג'אבר, שהיה בשנות ה-50 לחייו, ראה את החשודים מתחת לחלון ביתו בשעה 3:00 לפנות בוקר, כשהם מנסים לפגוע בחבר של אחד מילדיו ושאל אותם לפשר מעשיהם. אחד מהחמישה, שהגיעו רעולי פנים ומצוידים באלות ובכלי נשק, ביצע ירי של כדור בודד לעבר פלג גופו העליון. כתוצאה מהירי נפצע ג'אבר באורח אנוש ומותו נקבע על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום. 



חוקרי ימ"ר ירושלים שהגיעו לזירה תוך פרק זמן קצר יחד עם חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ), וביצעו איסוף מידע וממצאים מהזירה לרבות טביעות אצבע ודגימות DNA. מהעדויות עלה כי ג'אבר שמע את צעקות מחצר ביתו וזיהה חמישה רעולי פנים חמושים ומצוידים באלות ובכלי משחית. הוא מיהר לרדת למטה כדי לברר לפשר מעשיהם. "לא היתה לו כוונה להתעמת איתם", אומרים גורמים במשטרה. "הוא פחד לגורל ילדיו ולכן מיהר להרגיע ולבדוק את המצב".


אלא מיד כשהגיע לקרבתם של החמושים ביצע אחד מהם ירי לעבר פלג גופו העליון וגרם למותו.



עם בליל הפרטים הראשוני מיהרו חוקרי ימ"ר ירושלים לנהל חקירה מאומצת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים אשר סייעו להביא למעצרם של החשודים עוד באותו בוקר. מעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בירושלים תחת מעטה של צו איסור פרסום גורף, שהוסר עם הגשת הצהרת תובע המצביעה על כוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום.