יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא עורר סערה לאחר שבנאומו אמש בהפגנה ברוטשילד כינה את יו"ר ח"כ הקואליציה דוד אמסלם רפה שכל. אילה חסון שוחחה בתוכניתה ב-103FM עם שרגא וח"כ מיקי זוהר שהתייחסו לדברים. שרגא הסביר מדוע החליט לנאום בהפגנה: "אני רוצה להתמקד בביטן, באירוע שקרה בסיעת הליכוד. אירוע שבו ח"כ שנחקר בעבירות שחיתות חמורות מאוד, עם קשר עם העולם התחתון כשיש ראיות מצולמות שמתעדות את סוג הקשר הזה, מגיע לסיעת הליכוד, אגב אחרי ששמר על זכות השתיקה, ומתקבל בתשואות. מחזה שהוא לא נתפס ולא הגיוני במחוזותינו".
ח"כ זוהר: "אני לא מתרשם מייפות הנפש של מר שרגא, אנחנו לא יפי נפש, אנחנו גאים בדוד ביטן ומוחאים לו כפיים על עבודתו כיו"ר הקואליציה. אנו מתעלמים לחלוטין כרגע מכל עניין החקירה. ימים יגידו מה יהיה מצבו המשפטי בהמשך, אבל מחיאות הכפיים הגיעו לו. בשונה מאחרים, אנחנו לא דורכים על גוויות, לא מנסים להתעלם ולהתנער מאנשים. דוד ביטן הוא איש טוב. זה לא משליך על הליכוד, זה לא מדמה את הליכוד ולא קשור לליכוד".
"יפה נפש זה סוג של חולשה אצל מיקי זוהר" קטע אותו עו"ד שרגא, "הוא אוהב כעורי נפש. כיעור נפש זה למחוא כפיים". אילה חסון הפנתה שאלה אל עו"ד שרגא: "גם חברי הכנסת מהליכוד לא מוכנים לומר מילה רעה על דוד ביטן. מסתבר שבכנסת הוא קנה הרבה חיבה ואהדה בקרב כל הקווצות. זה לא בסדר לומר תודה על תום הקדנציה או שזה נראה גרוע בכל מקרה?"

"אנחנו לא מחלקים ציונים ליו"ר הקואליציה", ענה עו"ד שרגא, "יש סיטואציה שלצערי הרב היום במדינת ישראל עבירות שחיתות הן עבירות חברמניות. אם אדם שישב בכלא והורשע יכול לקבל לגיטימציה ולחזור להיות שר הפנים זה מראה איך החברה מתייחסת לאנשים שהואשמו בעבירות שחיתות. אהוד אולמרט לא יכול להיות גיבור לאומי. כשמדובר בעבירות מין מיד, בשגיאה הראשונה, הם מסולקים בבושת פנים גם אם הם לא עשו כלום. כשדיברתי בנאום אתמול דיברתי על כך שקורה משהו רע לחברה הישראלית".



לשאלתה של חסון האם כינה את דודי אמסלם רפה שכל, ענה עו"ד שרגא: "אני אמרתי שהוא ביריון קשקשים. מי שראה את הדרך שבה ניהל את הישיבות בוועדת הפנים, את הכוחנות, את ההשתלטות שלו, את העובדה שלא נתן לאנשים לדבר, זרק כל מי שניסה לומר משהו הגיוני, משהו אחר, משהו שתומך במשטרה ובפרקליטות. זה היה מופע אימים שניהל אותו. כל מי שהיה שם הרגיש את זה. כל מה שקיבל על הבמה קיבל בדין, גם האמירה רפה שכל וגם זב חוטם".
ח"כ זוהר הגיב לדברים ואמר: "אני שומע דברים מפיו של אדם צדקן ומתנשא ולכן דבריו אינם משפיעים כהוא זה על יכולתנו להתחזק כל פעם מחדש בקלפי. אנשים צדקנים ומתנשאים אולי מתחברים לאנשים כמו סתיו שפיר ויאיר לפיד. אנחנו לא צדקנים ולא מתנשאים אנחנו אנשים פשוטים שעובדים קשה למען הציבור במדינת ישראל ומתעלמים מרעשי הרקע שאנשים כמו אדון שרגא משמיע".
בהמשך הביע ח"כ זוהר על התגובה שפרסם ח"כ דוד אמסלם, שבה כינה את שרגא גזען: "לצד הגזענות הייתי מוסיף גם את ההתנשאות, הוא חושב שהוא המציא את מדינת ישראל והוא זה שיקבע מה יהיה במדינה הזאת. מי שיקבע זה רק הציבור".
שרגא: "אני מודה לו שהוא מאשים אותי בגזענות כי זו דרכם של הנבלים – מאשימים בגזענות או בשמאלנות. מאחר וסבתי מרוקאית ובדמי זורם דם מרוקאי, אז זו אמירה שקשה לבוא ולומר, אני לא אשכנזי טהור. היום זה נורא אופנתי, אני אשמח אם מהיום דוד אמסלם יקרא לי אליעד בן גיגי שרגא, זה שם משפחתה של סבתי. כשבא לי הקריז זה בגלל שאני מרוקאי ולא בגלל שאני ג'ינג'י. אני קודם כל מרוקאי".
עריכה: ברק קיסר