ח"כ יואב קיש (ליכוד), העומד בראש הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכנסת - הדנה בהצעת החוק לסדרת ערוצים ייעודיים, דוגמת ערוץ 20 - הציג אתמול את עיקרי הצעת החוק שהוא מוביל ובמרכזה העברת הפיקוח על אותם ערוצים ממועצת הכבלים לרשות השנייה. כמו כן, הערוצים הללו יחויבו לשדר חדשות מירושלים.



לפי ההצעה, הערוצים יעברו מזיכיון לרישיון, ואסדרתם (רגולציה) והפיקוח עליהם יעברו מידי המועצה לשידורי כבלים ולוויין לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.


קיש הודיע כי אם ערוץ מסחרי קטן יבחר לשדר חדשות, צריכה לחול עליו החובה לשדר אותן מירושלים, לאחר תקופת התארגנות. היו"ר קיש המשיך להציג את הצעתו וציין כי בשביל לאפשר לערוצים לצמוח, הכוונה היא לשחרר אותם מרגולציה כספית בתחומי ההפקות המקומיות, סוגה עילית וחדשות. גם מי שיבחר לשדר חדשות ישוחרר מרגולציה כספית.



"בא להקל ויצא מקלקל"



לפי נוסח ההצעה, בעל הרישיון יוכל לשדר חדשות, אך יהיה פטור מהחובה לעשות זאת או מחובת הוצאה מינימלית לשידורי חדשות וכן מחובת שידור הפקות מקומיות וסוגה עילית ממועד קבלת הרישיון ועד שנה לאחר שנתחם בשוק יעלה על 10%. עוד הוצע כי בעל רישיון שנתח השוק שלו עמד על 10% עד 15% במשך שלוש שנים רצופות יחויב, החל מהשנה הרביעית, לשדר חדשות באמצעות חברת חדשות נפרדת, אך יהיה פטור מחובת הוצאה מינימלית לתפעול החברה וכן מחובת שידור של הפקות מקומיות וסוגה עילית.



נציג בעלי ערוץ 20 נתנאל סימן טוב אמר כי הוא מכתיר את ההצעה כ"בא להקל ויצא מקלקל". יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל (מחנ"צ) העיר לו על כך, ואמר: "נשאר לנו רק להרכיב את האנטנות בשבילכם". כבל טען כי דבריו של סימן טוב טומנים בחובם התנשאות. "אתה כל הזמן בא לבדוק אותנו עם פלס מים, ואם הבועה לא בדיוק במקום שהחלטת - אז זה לא מסתדר לך. תפקידה של הוועדה הוא להוציא דברים בצורה מאוזנת וכנראה לא הכל ימצא חן בעיניך, ולא כי אנחנו רעים", אמר.



סימן טוב הוסיף: "המעבר לרשות השנייה ישית מאות סעיפי רגולציה מכוח החוק והרישיון. זאת לא הקלה, זו הכבדה". הדיון יימשך מחר.