המשטרה לא תבקש להאריך פעם נוספת את מעצרו של רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, החשוד בעבירה של מתן שוחד לח"כ דוד ביטן במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון והוא ישוחרר כבר בראשון בערב או לכל המאוחר בשני בבקר. כך עולה מהסיכום אליו הגיעו נציגי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה)  החוקרת את הפרשה ופרקליטו של גינזבורג עו"ד איתן מעוז זמן קצר אחרי שעו"ד מעוז הגיש לבית המשפט המחוזי ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו של גינזבורג.



גורם המעורה בפרטים ציין כי גינזבורג נעצר בעקבות עדות שמסר אתמול משה יוסף. ברשות המשטרה ורשות המסים ישנה חשבונית על שמו של יוסף שהוצאה על ייעוץ שהעניק לחברת דניה סיבוס, יוסף סיפר לחוקרים כי את הכסף, בסך 300 אלף שקל, העביר לביטן - מה שהוביל את החוקרים לעכב את גינזבורג לחקירה וזאת בחשד שהעביר לביטן כספי שוחד באמצעות היזם.



במהלך החקירה, גיזבורג דחה את טענות החוקרים, וטען ששילם ליוסף לאחר שקיבל המלצה מגורם בחברת בנייה אחרת, לפיה הוא יכול לסייע בזירוז וטיפול בנושאים הקשורים לבנייה בעיריית ראשון לציון. גינזבורג סבר שיוסף הוא "מאכר" שמטפל בניירת מול הרשות, ולכן מותר לשלם לו כסף עבור תוכנית בנייה, אלא שבמשטרה חושדים שהתשלום האמור היה אמור לקדם אישורים להקמת תחנות דלק באזור ראשון לציון ולא בגין שירותים שיוסף היה אמור לספק. נזכיר רק כי יזם נוסף שהעלה טענה דומה היה דרור גלזר, שגם לגביו חושבים בממשלה ששילם כספי שוחד שהועבר לח"כ ביטן.



כזכור,  שופט בית משפט השלום בראשון לציון עמית מיכלס האריך ברביעי האחרון את מעצרו של מנכ"ל דניה סיבוס עד ליום שני וזאת חרף בקשת פרקליטו לשחררו למעצר בית. גינזבורג משתף פעולה בחקירה ועונה לכל השאלות לכן לא הובן מדוע חוששים החוקרים משיבוש חקירה. אלא, שבבית המשפט טענו נציגות היאח"ה כי ישנם עוד חשודים שאמורים להיחקר וכי החשש בהחלט קיים. במסגרת הסיכום ביניהם נקבע כי עם שחרורו ממעצר יישלח גינזבורג למעצר בית בן שבעה ימים ולאחר מכן יוכל לשוב לעבודה.
דוד ביטן מגיע לחקירה במשטרה. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן מגיע לחקירה במשטרה. צילום: אבשלום ששוני