בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ב') מאסר עולם ועוד 15 שנים על אברהם ילמה (37), אסיר בשיקום תושב העיר, שהורשע באונס וברצח שכנתו מלה עוז בדצמבר 2014, כשהייתה בת 66, אמא וסבתא לנכדים. "מי שקורא את תיאור הדברים בהכרעת הדין, יכול לטעות ולחשוב שמדובר בטקסט הלקוח מסרט אימה", כתבה השופטת יעל רז-לוי. "ולא היא. המדובר במציאות שקשה להכילה, אך היא התקיימה בין כותלי דירת הנאשם, שם קופד פתיל חייה של המנוחה באכזריות על ידיו".



הכתובת הייתה על הקיר. הנאשם ששוחרר ממאסר בעבירות שוד, שוחרר מהוסטל לטיפול בבעיית האלכוהול ממנה סבל בתל אביב, ועבר לבאר שבע, בה שולב במסגרת התוכנית בעבודה בשעות היום ובקבוצות טיפוליות בערבים, ואף ניתן לו סיוע במציאת הדירה ושכירתה. אלא שהנאשם חזר לשתות אלכוהול, ימים לפני הרצח, לא הגיע למקום העבודה שבו הועסק ואף לא הגיע לקבוצה הטיפולית. הוא בילה בשהייה ובשתייה בביתו, ומעת לעת אף ניסה לצרוך שירותי מין.


 


ביום הרצח, בשעות בוקר, הנאשם ירד מביתו לחנות המכולת ורכש בקבוק בירה. לאחר מכן, טייל עם כלבתו, ואיתרע מזלה של המנוחה עת היא שבה ב-1 בדצמבר 2014 לביתה לקראת שעת הצהריים מפעילות התנדבותית בבית אבות בסיוע לניצולת שואה, פגשה באקראי את הנאשם בחנייה ליד ביתה, בה החנתה את רכבה.





זמן קצר לאחר מכן הגיעה המנוחה עם הנאשם לדירתו, בנסיבות אשר נותרו עלומות, שם ללא שאיש יכול היה לשמוע את המתרחש ולהצילה, תקף אותה באכזריות, אנס ורצח אותה. על הגופה ובזירה נמצאו סמנים המעידים על מאבק של המנוחה בנאשם. למחרת הבין הנאשם את הזוועה שעשה, כאשר גופת המנוחה מוטלת על הרצפה, לאחר שכלבתו מסוג "אמסטף" אכלה חלק מפניה, החליט שהוא חייב להעלים את הגופה ולצורך כך לבתרה.



הנאשם פעל להוציא לפועל את תוכניתו הזדונית, הזמין מונית, נסע לחנות בבאר שבע שם רכש מסור עלים חשמלי ושב אתו לדירה. הוא ניסה לבתר את גופת המנוחה באמצעות המסור בבית השחי הימני, בירך הימנית, במותן ובשוקיים, ואף רוקן את המקרר כדי להכניס לתוכו את חלקי הגופה. אולם, בסופו של דבר לא עשה זאת.



לאחר שהבין שכשלו ניסיונותיו להעלים את הגופה, הוא התקשר אל אחיותיו, סיפר להן שיש בביתו גופת אישה וביקש את עזרתן בהעלמתה. האחיות דיווחו מייד למשטרה, לאחר שנבהלו והזדעזעו מהמעשה.



מראה קשה התגלה לעיני השוטרים. שביל הדם הוביל אותם מחדר השינה עד למטבח, שם מצאו את גופת האישה מתחת לשמיכה. "גופת אישה שפניה אכולות, באבריה חתכים ופצעים, גופה חבול ועליו כתמי דם, וכבל חשמל תחת הגופה", תיאר אחד השוטרים את מראות הזוועה.



"האדישות הנוראית למציאות בה גופתה הוטלה על רצפת ביתו במשך שעות, והתנהגות הנאשם לאחר הרצח, אשר איפשרה את השחתת גופתה, כל אלו מוסיפים נופך מעורר פלצות למעשיו, אף ביחס למעשי רצח אחרים", כתב הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בראשות סגן הנשיאה השופט נתן זלוצ'ובר, והשופטים רז-לוי ושלמה פרידלנדר. השופטים קבעו, כי "מדובר ברצח חריג בחומרתו", ובכך נענו לדרישת הפרקליטות עו"ד קרן שיטרית. שכן, לסניגור עו"ד אהרון רוזה לא היה נוח להתמודד עם המעשה עצמו. השופטים הוסיפו, כי



הרכב השופטים השית על הנאשם את העונש המקסימלי הקבוע בחוק: מאסר עולם בגין הרצח, 15 שנות מאסר במצטבר בגין האונס, שנת מאסר שהייתה על תנאי נגדו ותשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים – כאשר שני שליש לבנה של המנוחה ושליש לאחותה.