מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך הוא אחת הדמויות המסקרנות בקרב מה שמכונה שומרי הסף. אלשיך הוא דמות מרתקת, וגם הזמן שעבר מאז מינויו לא פתר לגמרי את חידת האיש, שבעקבות חקירות ראש הממשלה נתניהו בפרשות השונות הפך לדמות מפתח גם במערכת הפוליטית ולא רק בחדרי החקירות. בפרומו מתוך ראיון שהעניק אלשיך לעיתונאית אילנה דיין בתוכנית "עובדה", שתשודר ביום רביעי השבוע, הוא סיפק כמה התבטאויות מעניינות. 



"אתה אומר על עצמך שיש לך חוש ריח לשלושה דברים", אומרת לו דיין,  "כן, כוסברה, גויאבות ושקרנים", משיב אלשיך וצוחק. לאחר מכן שואלת דיין: "אם תצא הבשורה תיזכר כמי שהפיל ראש ממשלה מכהן", ואלשיך משיב: "אני לא אוהב את זה אבל זה תפקידי" עוד הוסיף המפכ"ל: ""אני לא עובד אצל נתניהו". 

לפני כחודש, על רקע ההאשמות נגד המשטרה מצד פוליטיקאים בהדלפות מחקירות, תקף אלשיך ואמר כי הדיבורים נגד הארגון לא ירפו את ידיו. "לצערנו, נחקרים, חשודים ועדים, ימשיכו לפרסם דיסאינפורמציה וינסו לדחוף את האשמה, האחד לכתפי השני. סנגורים ימשיכו לעשות יחסי ציבור לעצמם, לא פעם על חשבון הגנת לקוחותיהם, מקורבים ומקורבים מטעם עצמם שהם בעלי עניין, ימשיכו לפטפט עצמם לדעת ולעולם, המשטרה היא זו אשר תואשם בהדלפות", אמר.
 
"לכל מי שבוחר לנגח אותנו על הדלפות לכאורה, נסביר בקור רוח שאין עוד שום ארגון בקרב גורמי אכיפה ובכלל, שנקט ולו 5% מהצעדים שנקטנו, כדי להגיע לאן שהגענו", הוסיף המפכ"ל.