אחוז תושבי תל אביב שאינם מתכוונים לתמוך ברון חולדאי לקדנציה נוספת בראשות העירייה, עומד על 44% לעומת 39% בלבד שהודיעו על כוונתם לתמוך במועמדותו. כך עולה מסקר דעת קהל שנערך עבור "מעריב" ו"המקומון תל אביב" מקבוצת "מעריב" על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. על פי ממצאי הסקר, הבחירות לעיריית תל אביב־יפו, שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר השנה, פתוחות ועשויות להיות מרתקות. חולדאי, שיהיה אז בן 74, מתמודד לקדנציה חמישית כראש עירייה לאחר שניצח בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות – החל מ־1998.



הסקר נערך על רקע שלוש סוגיות מעוררות מחלוקת שעלו על סדר היום התל־אביבי בעת האחרונה: המסתננים, לקיחת מאות מקומות חניה לטובת המיזם השנוי במחלוקת "אוטותל", והתבטאותו של חולדאי לפני כשבועיים כי אכל בשר כלב טעים כשביקר בעבר בווייטנאם.



עם זאת יש לחולדאי, שבמהלך 20 שנות כהונתו הטביע את חותמו על העיר, בסיס כוח איתן בעיר ללא הפסקה, אבל לא בלתי הפיך. נתוני הסקר מראים שעל אף שהקמפיינים עדיין לא התחילו, יש מועמדים שאומנם טרם הכריזו על כוונתם להתמודד על ראשות עיריית תל אביב־יפו אבל יכולים לתת פייט נאה לחולדאי. במילים אחרות: הכל פתוח.



ארדן. יכול לתת פייט לחולדאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השאלה הראשונה שהופנתה למשתתפי הסקר היא האם יצביעו עבור חולדאי אם יחליט להתמודד שוב על ראשות העירייה. 14% השיבו - בטוח שכן ו־25% נוספים השיבו – כנראה כן. בסך הכל: 39% תומכים. לעומתם, 22% מהמשתתפים השיבו כנראה לא ו־22% נוספים הודיעו שבטוח שלא יצביעו עבור חולדאי. בסך הכל – 44% נגד. 17% השיבו – לא יודע.



הסקר גם בדק את מצבם של שני שרים מטעם הליכוד, אופיר אקוניס וגלעד ארדן, שהוזכרו לאחרונה כמועמדים אפשריים להתמודד על ראשות עיריית תל אביב־יפו. לגבי אקוניס, 4% השיבו שהם בטוח יצביעו עבורו ו־9% נוספים השיבו כנראה כן. בסך הכל - 13% תומכים. לעומתם, 21% השיבו - כנראה לא ו־32% - בטוח שלא. בסך הכל: 53% מתנגדים. במקרה זה נמצא שיעור גבוה יחסית של מתלבטים: 34% מהנשאלים השיבו – לא יודע.



לגבי ארדן, 5% השיבו – בטוח שכן ו־16% נוספים – כנראה כן. בסך הכל - 21% תומכים. לעומתם, 19% השיבו – כנראה לא ו־31% נוספים בטוח שלא. בסך הכל - 50%.



בתשובה לשאלה נוספת - אם בבחירות הקרובות לראשות עיריית תל אביב־יפו יתמודדו רון חולדאי והשר אופיר אקוניס, למי משניהם תצביע? - 40% השיבו עבור חולדאי ו־18% הודיעו שיתמכו באקוניס. שיעור המתלבטים היה גבוה ועמד על 42%. בנוגע לשאלה אם חולדאי והשר ארדן יתמודדו ראש בראש, השיבו 41% מהנשאלים שיצביעו עבור חולדאי, 28% עבור ארדן ו־%31 אמרו שאינם יודעים. הסקר נערך שלשום בהשתתפות 312 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט. הוא בוצע במדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בתל אביב־יפו - מגיל 17 ומעלה, וטעות הדגימה המרבית בו היא 3.8%.