חקירת תיק 4,000 ממשיכה להסתעף כאשר היום (חמישי) הוארך מעצרו של עד המדינה שלמה פילבר ב-15 ימים, שבמהלכם ישהה במקום בו הוא צפוי למסור עדות על הפרשה. כמו כן, המשטרה וני"ע יבקשו מבית משפט השלום בתל אביב להאריך פעם נוספת את מעצרם של שאול אלוביץ', רעייתו איריס, בנם אור ויועץ התקשורת ניר חפץ.



בתוך כך, העיתונאי דב גיל-הר, שעבד בעבר באתר "וואלה", הגיע לרשות לניירות ערך לצורך מתן עדות, זאת על רקע העדויות של בכירים באתר שניתנו בימים האחרונים. 



גל-הר מגיע למסירת עדות. צילום: אבשלום ששוני



מוקדם יותר פרסמנו כי הראיה שהאיצה בפילבר לחתום על הסכם עד מדינה הקלטה שנמסרה לידי הרשות לניירות ערך (ני"ע) לפני מספר שבועות, בה מנכ"ל אתר "וואלה" אילן ישועה נשמע משוחח עם בעלי האתר שאול אלוביץ שיחות שבמהלכן דרש ממנו לדאוג לסיקור אוהד עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו.



בני"ע הבינו את משמעות הקלטת והיא שימשה בהחלט כקלף מרכזי בדרך לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה הפלילית ולשלב את היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה.
גורמים במערכת אכיפת החוק מציינים: "זה לא סתם ששלושה ימים אחרי שיצאו לשלב הפרוץ בחקירה הגלויה עם מעצרם של החשודים, פילבר, מיהר לחתום על הסכם עד המדינה. הוא הבין כמו שציינתם אתמול שנסתם עבורו הגולל, שהוא הגיע למצב שזה או הוא או נתניהו ואלוביץ'. כיוון שלא באופן אישי לא יצא מזה כלום וזה היה בהחלט ברור לכולנו הוא החליט להציל את עורו וסיפר כי קיבל הנחיות ולא פעל לרגע על דעת עצמו. הוא היה צריך מעט זמן בשביל הנפש יותר אבל ידענו שזה רגע המפנה".
בני"ע שקדו על הכנת טיוטת ההסכם שעליו חתם בסופו של דבר פילבר כעד מדינה, וזאת אחרי מספר תיקונים שבוצעו בו בליווי המשטרה, הפרקליטות ואישור היועמ"ש לממשלה ולבקשת פרקליטיו עורכי הדין יובל נחמני ודרור איילון ארד.