תקציב מרתון ווינר ירושלים 2018, שצפוי להתקיים ביום שישי הבא בבירה, עומד על 10 מיליון שקל. לכאורה מדובר בסכום שגרתי, אלא שהשנה מתלווה לכך שמץ של אי נוחות, כשסכנת פיטורים מרחפת מעל ראשיהם של כ־2,150 עובדי עיריית ירושלים והחברות העירוניות בשל גירעון תקציבי לכאורה. מדובר באירוע שמהווה עוגן כלכלי לירושלים ומנוצל לחשיפה בינלאומית. לטענת עיריית ירושלים, המרתון מביא בכל שנה כ־10 אלף תיירים מחו”ל והכנסות של כ־15 מיליון שקל לכלכלת העסקים בעיר.



יודגש כי מתוך התקציב האמור למרתון, כ־4 מיליון שקל ממומנים על ידי העירייה, בסיוע הממשלה, והשאר מגיע מנותני חסויות והכנסות מרישום למרתון. אולם עדיין מדובר בסכום גדול. לצורך השוואה, מרתון סמסונג תל אביב שהתקיים בשבוע שעבר, בתקציב כולל גבוה יותר – כ־13 מיליון שקל - הסתמך על מיליון וחצי שקל בלבד מהתקציב העירוני של עיריית תל אביב־יפו ושאר הכסף גויס באמצעות דמי רישום וחסויות.



כזכור, לפני כחודש וחצי הצהיר ברקת על תוכנית הפיטורים, ובתור פעימה ראשונה אף שלחה העירייה ליותר מאלף מעובדיה מכתבי פיטורים. ברקת הטיל על שר האוצר משה כחלון את האשם בפיטורים, שאותם אף כינה “גזירות כחלון”, בסירובו כביכול להעביר לעירייה את “התקציבים הנדרשים לה להמשיך את הפעילות העירונית”.



לטענת ברקת, המדובר ב־105 מיליון שקל שעליהם התחייב משרד האוצר לעיריית ירושלים בתקציב 2017. מאז הוקם צוות עם נציגי משרדי האוצר והפנים ועיריית ירושלים, והפיטורים הוקפאו עד למציאת פתרון סופי, אך למרות זאת, הדיונים נמשכים, והמחסור החמור בתקציב שהוצג בעיריית ירושלים כמצב חירום טרם נמצא ועתיד העובדים עדיין בסכנה.