פרצה בחוק הישראלי מאפשרת לעברייני תנועה לגייס אחרים שיבצעו במקומם את קורס הנהיגה המונעת שמחייב משרד התחבורה לבצע. מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, התייחס היום (רביעי) לתופעה בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM. "זוהי ממש רפובליקת בננות, מדובר על עשרות אלפי תיקים שנפתחו", אמר קיטה. "מדובר בשיטה שצריכה להדליק לנו נורה אדומה. אדם שפשע רשאי כיום באמצעות כסף לשחק עם החוק ולהמיר את הענישה שלו בענישה של מישהו אחר מטעמו".
 
עורך הדין אילון אורון הצטרף לשיחה והתייחס לדברים. "יש היגיון בשיגעון בכך שבעל הרכב נחשב למי שביצע את העבירה בסופו של דבר מכיוון שהוא זה שהחזיק בנשק שנקרא רכב והשאיל אותו לאחרים", הסביר עו"ד אורון. "עורך הדין יאמר למרשו שמחזיק ברכב שגם אם יחזיק בדרכון שיוכיח שהוא שהה בחו"ל בעת עבירת התנועה זה לא ישנה דבר כי הוא זה שאחראי לגורל הרכב ומעשיו. מאידך ניתן להשתמש בפרצה הזו לרעה ולרשום את הרכב על שמו של אדם מבוגר כלשהו שאינו חושש מצבירת נקודות ושלילה כי אינו נוהג כלל".
 
"זה לא בדיוק ככה", טען מנגד קיטה. "נעשים כאן צעדים חמורים שבעתיים. עורכי דין מרבים להציע לנהגים את האופציה הזו על מנת שמרשם יתחמק מעונשו ובכך מטעים במכוון את בית המשפט. למזלנו למשטרה ישנם אמצעים טכנולוגיים שלא היו לה בעבר המאפשרים לה לאתר מי נהג ברכב באותה עת".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן