יום אחרי שבנימין, שרה ויאיר נתניהו נחקרו במקביל על ידי חוקרי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית בפרשת בזק, התראיין הפרשן המשפטי של ערוץ 10, ברוך קרא לתוכניתם של נסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM. בראיון, קרא התייחס לסירובה של נתניהו לקיים עימות עם עד המדינה בתיק, שלמה פילבר והסביר כי אמנם הסירוב הוא זכותה, ייתכן והוא יפגע באמינותה בבית המשפט. 



בתחילת הריאיון הדגיש קרא כי בחירתה של שרה נתניהו שלא להתעמת עם עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר היא זכות שעומדת לרשותה. "חפץ ופילבר הגיעו במיוחד ללהב 433 כדי להשתתף בעימות כזה, אך בשל החלטתה לא נכנסו לחקירה", אמר, והסביר כי "בחקירה ככלל, כל מה שקשור למילים או לאין מילים של הנחקר - זו החלטה שלו באופן אישי. עימות זה עוד אחד מכלי החקירה שאדם יכול לסרב לו". עוד אמר כי "במקרים של חקירות עם פרופיל ציבורי גבוה, ולא רק בהם, שואלים את הנחקר אם הוא מעוניין בעימות - ואם הוא מסרב אז לא בוחרים בדרך הזו".





עם זאת, הדגיש קרא כי ההחלטה הזו של נתניהו פוגעת באמינותה, דבר שעליו היא עלולה לשלם מחיר ביום מן הימים. "יש לנו גרסה מול גרסה", הסביר, "אחד מהפרמטרים שהשופט צריך לבחון במצב כזה הוא נאמנות העד או החשוד, והרבה פעמים משפטים מוכרעים ממש על זה. לכן, עימות במקרה כזה הוא כלי חקירה חשוב. אני לא אגזים ואומר שהסירוב לעימות הוא באותו משקל של שמירה על זכות השתיקה, אבל זה כן באותו מקום. ברגע שאדם מסרב לעימות - יש לזה משמעות".



ספי ודרור שאלו את הפרשן המשפטי על ההצהרה של רעיית רה"מ כי מחקה מסרונים "כדי לפנות מקום" במכשיר הטלפון שלה. "זה קטע קצת מוזר ומופרך", אמר, "כל מי שעיניו בראשו מבין שזה לא באמת מוחק את הראיות". בהיעדר ראיות, סיכם ברוך קרא, "ביום מן הימים, אם הנושא יגיע לפתחו של בית המשפט, הוא יצטרך להכריע למי הוא מאמין על סמך הרבה מאוד מידע שיהיה לו".



עריכת תוכן 103FM: יניב מורוזובסקי