תחת הכותרת – "קולולם חוגים 70" – 12 אלף בני אדם הגיעו הערב (שני)  לאירוע השירה בציבור הגדול ביותר בעולם, שהתקיים בהיכל מנורה מבטחים בשכונת יד אליהו בתל אביב. האירוע המרגש התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ששרו בקולי-קולות ביחד עם האלפים את השירה ההמונית אותה הוביל הזמר שלומי שבת. השירה ההמונית היוותה את האירוע המרכזי של "קולולם" – מיזם מוסיקלי חברתי שמפגיש אנשים מכל חלקי החברה לאירוע שירה המונית וזאת, בשיתוף בית הנשיא, המשרד לשוויון חברתי ועיריית תל אביב.



לראשונה "קולקולם" אירחו את הזמר שלומי שבת ותזמורת הרחוב הירושלמית, עם 40 נגנים בדואט מיוחד וחדשני עם 12 אלף משתתפים בשלושה קולות.


באירוע, שצולם לקליפ, שרו ההמונים את השיר שנבחר – "על כל אלה" של המשוררת נעמי שמר ז"ל, שגם בני משפחתה השתתפו בשירה. האירוע סימל את תחילת חגיגות ה-70 למדינת ישראל, כאשר השירה ההמונית נערכה בניצוח "קולולם" ובליווי של שמונה מנצחים, 40 נגנים מתזמורת הרחוב הירושלמית ובהנחיית לוסי איוב ונדב אמבון.



המשתתפים בהיכל מנורה מבטחים. צילום: קולולם



הקליפ המסכם של האירוע יוביל את חגיגות ה-70 בבית הנשיא, הצפויות להגיע לשיאן במשדר החגיגי בטקס המסורתי לחיילים המצטיינים שיערך ביום העצמאות. במסגרת האירוע בהיכל מנורה מבטחים וכחימום לקראת צילום הקליפ ושירת "על כל אלה" נערך גם ג'אם המוני שלא נעשה כמותו בארץ בארץ.


במהלך הג'אם, 12 אלף האנשים שהגיעו לאירוע אילתרו יחדיו את שירה של נעמי שמר "לו יהי" כחלק מציון מורשתה ואת שירו של שלומי שבת "בגלל הרוח".



"קולולם" הוא מיזם מוסיקלי שנוצר ביוזמת אור טייכר, מיכל שניידרמן ובן יפת, במטרה להפגיש אנשים מכל הקשת החברתית הישראלית דרך המוסיקה.


לדברי יוזמי המיזם, השירה מאפשרת ללוקחים חלק לחוות חיבור מיידי האחד עם השני ומהווה פתח להידברות, הקשבה וסובלנות. כמו כל אירוע "קולקולם" נבחר שיר מוכר ואהוד על המשתתפים, כאשר השיר מעובד מחדש על ידי הצוות המוסיקלי.



המשתתפים נרשמו מראש והתחלקו לקבוצות, כאשר כל קבוצה לומדת בהובלת מנצח את החלק שלה בהרמוניה ולאחריה מתאספות כל הקבוצות ומבצעות ביחד את השיר בהתאם להרמוניות שנלמדו וזאת, עד לקבלת ביצוע מוגמר ומושלם. המשתתפים הרבים הגיעו כבר משעות הערב המוקדמות ולאחר שעות של הכנות וחזרות הגיע רגע השיא של השירה בציבור הגדולה ביותר בעולם.