מוחמד איוב, הנער הפלסטיני בן ה-15 שנהרג אתמול מאש צה"ל בגבול רצועת עזה, התעלם מהתנגדותה של אמו להשתתפותו בהתפרעויות במסגרת צעדת השיבה. התקרית התרחשה מספר שעות לאחר שצה"ל הטיל כרוזים על הכפר של איוב, וקרא לתושבים להתרחק מהגדר. האם סיפרה היום (שבת) לרויטרס כי הזהירה את בנה לא להשתתף בהפגנות, וכי המשפחה לא ידעה על כוונתו האמיתית. "הוא ביקש מדודתו להגיד לי שהוא יחזור עוד שעה", סיפרה אמו, רעדה איוב. 
האיחוד האירופי גינה את ישראל בעקבות מותו של הנער בן ה-15 בהפגנות על גדר הרצועה. בהודעה שפרסם האיחוד, נאמר כי "חיילים ישראלים שוב פתחו באש לעבר מפגינים ברצועת עזה והשתמשו בתחמושת חיה שגרמה למותם של ארבעה פלסטינים, כולל נער בן 15, ופצעו יותר מ-150. יש צורך בחקירה מלאה על מנת להבין מה קרה ומדוע". 
ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הביע זעם רב על הריגתו של הנער מוחמד איוב בן ה-15 בעזה אתמול וכינה זאת "רצח נפשע של נער פלסטיני ע״י צלף מוג לב ובלתי מוסרי שפעל על פי פקודות בלתי חוקיות בעליל".


חיילי צה"ל מול מפגינים פלסטינים בגדר רצועת עזה. צילום: רויטרס
חיילי צה"ל מול מפגינים פלסטינים בגדר רצועת עזה. צילום: רויטרס

 
ואילו שר הביטחון אביגדור ליברמן האשים את חמאס במותו של הנער: "האשמים היחידים במות הנער בן ה-15 בעזה הם ראשי חמאס. אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי נשים וילדים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".

כזכור, אתמול תקף שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, את ישראל וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ירי בילדים הנו מקומם ומזעזע. כיצד הרג של ילד היום בעזה מסייע להשגת שלום? זה לא! זה רק מזין יותר כעס ויוצר עוד הרג. ילדים צריכים להיות מוגנים מאלימות ולא חשופים לה. ילדים לא צריכים להיהרג בידי אחרים! יש לחקור את האירוע הטרגי הזה".