שלושה ימים לאחר שעשרה בני נוער נספו בשיטפון בנחל צפית שבערבה, תקף הבוקר (ראשון) גבי בר שישת, שכנו של יובל כהאן, מנהל המכינה שאליה השתייכו ההרוגים, את מבקריו של כהאן. בראיון בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM אמר בר שישת כי "בתוך ליבו של יובל ישנם המון ערכים, יותר מכל הערכים של מי שישפוט אותו".



בר שישת, שמשרת כסגן מפקד יחידת החילוץ שפעלה באזור, סיפר כי "אי אפשר לדבר עם יובל ביומיים האחרונים. הוא עצוב מאוד ונמצא במצב של שתיקה מתוך כאב. הפעם האחרונה שדיברתי עם יובל הייתה כשהיה בדרכו לדרום, כששאלתי אותו אם הוא זקוק לסיוע מסוים לפני היציאה לטיול".



לדבריו, "נסעתי להארכת המעצר והיה לי קשה מאוד לראות את שני אנשי החינוך הללו במעצר, גם אם זה היה מרצון. בתוך ליבו של יובל ישנם המון ערכים, יותר מכל הערכים של מי שישפוט אותו, וברור לי שכשיתנו לו לדבר הוא יספר מה קרה שם, ויעשה את הבדק בית הנדרש".





"זוהי מכינה שהוקמה לפני 11 שנים, שחניכיה מתייצבים בכל עת בה ובכל מקום בו נדרש סיוע", הוסיף מכרו של כהאן. "אני לא שוכח למכינה את היום בו החניכים התייצבו לסיוע בחיפה במהלך אסון הכרמל".


עם זאת, ציין כי "היה ברור לי שהימצאות באזור הזה מהווה סכנה. התקשורת הזהירה, אך כנראה שאנשים לא הפנימו את גודל הסכנה. ברור לי שהתרחשה כאן איזושהי טעות משמעותית ואני שואל את עצמי כיצד זה קרה. לא מדובר בארגון שעושה דברים 'על הדרך', אלא ארגון מסודר ורציני, ולכן לא כל כך ברור לי מה קרה כאן. אני יכול לספר שהארגון התכונן ונערך לטיול, המכינה גייסה רכבי חילוץ וחובש, ואף דנו עם חזאים על מנת להיערך היטב לטיול ולמרות כל זה התקבלה ההחלטה לצאת לטיול וקרה האסון הזה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן