תקרית מכוערת נרשמה אמש כאשר קומץ אוהדים של בני סכנין השמיעו שריקות בוז בעת דקת הדומייה לזכר 10 הנספים באסון בנחל צפית. עו"ד איתמר בן גביר התייחס ב-103FM בזעם לתגובות האוהדים. "זוהי שערורייה מתמשכת במשחקי בני סכנין", טען, "אמש הקבוצה חצתה את כל הגבולות וקראה בשריקות בוז במהלך דקת הדומייה לזכר הנספים באסון בנחל צפית, כבר פניתי כבר להתאחדות הכדורגל".

בן גביר הוסיף: "תאר לך מה היה קורה אילו אוהדי בית"ר ירושלים היו זועקים בוז במהלך דקת דומייה לזכר נספים ערבים? באותו הרגע היו קמים עליהם מכל כלי התקשורת בגידופים, סוגרים את אצטדיון טדי וקונסים את הקבוצה. בני סכנין היא שמורת טבע כי הם ערבים, הם עברו את כל הגבולות".
לשיחה הצטרף דובר הקבוצה, מונדר חלאיילה שהתעמת עם דבריו: "התנהגותו המוגזמת של איתמר בן גביר היא הוכחה מוכחת שהוא משקר ומנסה בדרך לא נכונה לשכנע את אזרחי מדינת ישראל שתושבי סכנין הם אנשים רעים, האיש הזה הוא עוכר ישראל. אתמול התקיימה דקת דומייה שרובם המוחלט עמדו וכיבדו את הנספים, כפי שהיה צריך להיות ו-250 ילדים צעירים קפצו ועודדו, הם לא הבינו את שפת הכרוז ולא הבינו את ההתרחשות ולכן לא ידעו כיצד להגיב לסיטואציה".

"אני לא מאמין למה שאני שומע", השיב לו עו"ד בן גביר: "בהקלטה שומעים בבירור את מי שהפגין, לילדים האלה יש הורים, יכלו להגיד להם מראש שעומדת להיות דקת דומיה ולבקש מהם לכבד את האירוע. ככה מחנכים ילדים? מדובר בקבוצה שנמצאת בליגת העל במדינת ישראל. אתם תמשיכו לצעוק בוז בכל דקת דומיה להרוגים בגלל שהם יהודים ומנגד לא יעשו להם כלום".



האסון בנחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


עריכה: איתמר זיגלמן