נשיא קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר לעמיתו הדרום קוריאני מון ג'יה-אין כשנפגשו ביום שישי האחרון, כי הוא יוותר על הנשק הגרעיני שברשותו רק אם ארה"ב תסכים לוותר להפסיק את מלחמת קוריאה באופן רשמי ותבטיח כי לא תפלוש לארצו, כך דיווח היום (ראשון) דובר ממשלת דרום קוריאה לניו יורק טיימס. 

היום נמסר ממשרד הנשיאות בסיאול כי קים ג'ונג און הבטיח לסגור את אתר המחקר הגרעיני במדינתו בחודש מאי, ולאפשר לעיתונאים ולמומחים לצפות בתהליך כשיקרה. מוקדם יותר הלילה הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הפגישה עם מנהיג המדינה המסוגרת תיערך בתוך שלושה עד ארבעה שבועות. במהלך עצרת תמיכה במישיגן הוסיף טראמפ:"זו עומדת להיות פגישה מאוד חשובה, על פירוקה מנשק גרעיני של קוריאה הצפונית". 

קים ג'ונג און ומון ג'ה אין. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און ומון ג'ה אין. צילום: רויטרס


כמו כן, טראמפ אמר למקבילו הדרום קוריאני מון ג'ה אין כי פגישתם של מנהיגי הקוריאות לפני כיומיים, והצהרתה של פיונגיאינג לגבי פירוקה מנשק גרעיני, הם "חדשות טובות לעולם", כך נמסר ממשרדו של מון, הבית הכחול. במהלך שיחת טלפון, שני המנהיגים הסכימו לגבי הצורך בעריכת פסגה בין הנשיא האמריקאי לבין קים. מון וטראמפ גם דנו על שלושה מקומות אפשריים בהם יתכן שתיערך הפסגה ההיסטורית, נמסר מהבית הכחול. 

כזכור, מנהיג קוריאה הצפונית קים ונשיא קוריאה הדרומית מון נפגשו ביום שישי במה שהיה מפגש ראשון בין מנהיגי שתי המדינות זה יותר מעשור, והפעם הראשונה מאז מלחמת קוריאה בה מפגש כזה התרחש בחצי האי הקוריאני. הפגישה, שמטרתה הייתה לסיים את העימות הארוך בין המדינות התקיימה בשטח המפורז בינן.