קצין המודיעין במשמרות המהפכה של איראן, פויאן חוסין-פור חשף היום (שלישי) בדף הטוויטר שלו, כי "הנשיא חסן רוחאני סירב לתקוף את ישראל" לאחר המידע על הרג 18 חיילים איראנים בתקיפות על חמה וחלאב. הציוץ של חוסין-פור, הנחשב לאחד הפעילים ברשת במשמרות המהפכה, בא למרות שסוכנות "מוהר" האיראנית ציטטה גורם בכיר שהכחיש מתקפה על הכוחות האיראניים בסוריה באזור העיירה סלחב בפרברי חמה המערביים. סוכנות "תסנים" האיראנית ציטטה אף היא מפקד בחטיבת "פאטמיון" בסוריה על "מתקפת טילים על הבסיס בחלאב", ואף הדגיש כי "הבסיס שלנו ליד חלאב שלם ואין בו נפגעים".

חוסין-פור כתב בציוץ שלו: "סוגיית התקיפות הישראליות על הבסיסים האיראנים בסוריה, כולל אופציית התגובה, נמסרה למועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, בראשות הנשיא רוחאני". פור הדגיש שקיימת מחלוקת בקרב ההנהגה באיראן על דרכי התגובה לישראל. "חלק מהמקורות הדגישו שרוחאני מסרב להגיב למתקפה הישראלית, ולנקום את דם האיראנים שנהרגו על ידי ישראל בסוריה", כתב. "זאת, כדי לשמור על הסכם הגרעין האיראני".

משמרות המהפכה באיראן. צילום: רויטרס
משמרות המהפכה באיראן. צילום: רויטרס
פור, שנחשב כאמור לאחד מהבולטים במנגנוני הביטחון של איראן הפעילים ברשתות החברתיות, תקף את רוחאני: "העם האיראני אינו זקוק לנשיא פחדן. על הנשיא רוחאני להורות לכוחות המזויינים לתקוף את ישראל". דבריו של פור מצטרפים לדברי איש הדת הבולט חוסין כאזרוני, שקרא לנשיא רוחאני לעמוד מול העם האיראני ולהודיע להם שהאיראנים נהרגו על ידי ישראל בפרברי חמה, "ואף להכריז רשמית על תגובה צבאית נגד ישראל".

חשבונות השייכים למשמרות המהפכה ולזרם השמרני באיראן תקפו בחריפות את המועצה לביטחון לאומי בטהרן, וקראו "להחזיר את הכבוד לאיראן ולאיראנים". עלי נוש אבאדי, ממשמרות המהפכה, כתב בטוויטר שלו בפניה לנשיא רואחני: "במתקפה הקודמת נהרגו שבעה איראנים ולא אמרת דבר, והפעם נהרגו 18 איראנים וגם שמרת על שתיקה!". אלפי איראנים הפיצו בימים האחרונים את ההשטאג #יש_לנקום ודרשו מהמשטר האיראני להגיב "לתקיפות החוזרות ונשנות של ישראל על הכוחות והמוצבים האיראנים בסוריה".
במקביל, האחראי על העניינים הצבאיים במשמרות המהפכה באיראן, חוסין דליראן, אמר לסוכנות "תסנים", כי "התגובה האיראנית על המתקפה על שדה התעופה T4 בפרברי חומס – מוכנה". פרשנים העריכו, כי ההנהגה האיראנית אינה מעוניינת בשלב זה להגיב על התקיפות המיוחסות לישראל נגד בסיסים וכוחות איראנים בסוריה, "כדי לא להעניק תירוץ נוסף לנשיא טראמפ לסגת מהסכם הגרעין בין טהרן לשש המעצמות". במקביל, הנהגת השמרנים במשמרות המהפכה של איראן מדגישה שוב ושוב כי "התגובה על ישראל קרובה מתמיד".