ההילולה הגדולה במירון החלה הערב (רביעי) עם ההדלקה המרכזית של חסידות בויאן, שהחלה את האירועים הצפויים להימשך עד אור הבוקר. עשרות אלפי אנשים הגיעו ועוד רבים צפויים להגיע בשעות הקרובות, כאשר על פי התכנון אמורים להיות במקום כמעט חצי מיליון בני אדם. בחניונים כרמיאל וחצור כבר נרשמה תפוסה של 50%. בצירים המובילים נרשמו עומסי תנועה כבדים.



כוחות מד"א הכוללים מאות חובשים, פרמדיקים, רופאים ומגישי עזרה ראשונה עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורוני מד"א, אופנועי מד"א, רכבי בימבולנס ורכבי חפ"ק הממוקמים במירון בשטח ובמרפאות שהוקמו במקום, העניקו טיפול רפואי עד לרגע זה ל- 44 בני אדם שסבלו מהתעלפות, בעיות לבביות, בעיות רפואיות כרוניות, תשישות וחבלות קלות, מתוכם 4 נזקקו להמשך טיפול ופונו באמבולנסים של מד"א לבית החולים זיו בצפת. 



19 הדלקות יתקיימו במהלך 24 שעות של ההילולה במתחמים שונים בתוך מירון. "מדובר באחד מהאירועים המורכבים ביותר שמדינת ישראל מקיימת", אמר עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת. "מדובר ב- 24 שעות, באתר אחד שאמור להכיל כחצי מיליון אנשים. מכאן נובעת המורכבות הרבה בהכנת מבצע כזה". מנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסף שווינגר סיפר שלהילולת ל"ג בעומר הוא נערך כשנה מראש. "יום למחרת ל"ג בעומר אנחנו כבר מכינים את הילולה של השנה הבאה. זה כולל: הפקת לקחים ותיאום מול משרדי ממשלה רבים".



ההילולה המרכזית של חסידות בויאן:


 


מספר משרדי ממשלה היו שותפים להכנת ההילולה. המשרד לשירותי דת שתיקצב את ההילולה בכ-15 מיליון ש"ח, המשרד לביטחון פנים שדאג להזרים כ-5000 שוטרים שיאבטחו את העולים הרבים. משרד התחבורה שמקצה כ-4000 אוטובוסים, שיבצעו כ-7000 נסיעות הלוך וחזור. משרד האוצר המפקח על מימון ותקצוב משרדי הממשלה השונים וכן המשרד לפיתוח הפריפה, הנגב והגליל. 

"ההשקעה של המשרד לשירותי דת היא גדולה ומשמעותית בהילולת ל"ג בעומר", אמר השר לשירותי דת דוד אזולאי, "אנחנו לא מעוניינים בכל שנה להשקיע את אותו כסף בתשתיות. לכן כחלק מתפיסה אסטרטגית החלטנו להשקיע בתשתיות קבע שישרתו את הציבור לאורך שנים. השקעה לטווח הרחוק". השר אזולאי מלווה את הילולת ל"ג בעומר כבר עשור שני. בהיותו סגן שר הפנים ולאחר מכן כיו"ר ועדת הפנים והוועדה לפניות הציבור של הכנסת. 
" הבעיה הקשה של האירוע של מירון שאין מפיק לאירוע ואין גוף אחד שמפקד על האירוע", אומר השר.

"למרות נזקי הסערה שגרמו לנזק בחניונים. מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס פעל לתיקון הנזקים בעלות של כחצי מיליון ש"ח", אמר הרב שווינגר "העולים לרגל ייהנו ממסלול עליה חדש לציון וזה הודות לעזרתו של השר דרעי שהשקיע כ-9.5 מיליון ש"ח. זאת לצד העזרה הרבה והתמיכה של סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן".
 
במשרד לשירותי דת מציינים את החידושים להם יזכו העולים למירון השנה כאשר במערך התחבורה תופעל הרכבת הישירה לכרמיאל וכן שאטלים ימתינו לציבור הנוסעים שייקחו אותם לציון הרשב"י במירון ללא עלות. כל חניון יואר בצבע שונה האוטובוסים יחנו בחניונים לפי צבעי הכרטיס. בירידה מההר הדרכים המובילות לחניונים נצבעו בהתאם לצבע החניון. 

מערכת הביוב והתשתיות זכו לשדרוג הודות להשקעה תקציבית של המשרד לשירותי דת. כאמור נתיב תחבורה נוסף נסלל באזור הישוב מירון דבר שיקל על עומסי התנועה.