מהדורות החדשות של שעות הבוקר המוקדמות נפתחו אתמול בידיעה החריגה על מותו של שחר רובילר בן ה-19 שנמלט משוטרים, נסע נגד כיוון התנועה בכביש החוף ומת כשהתנגש במשאית. הסיפור יוצא הדופן עורר, כצפוי, גל של תגובות והשערות ברשת על מה שהביא את הצעיר לקבל את ההחלטה להתרחק בכל מחיר מהשוטרים - ולשלם עליה בחייו. ההרוג שחר רובילר ז"ל, שרק לפני מעט יותר מחודש התגייס לצבא. דודו של שחר, שמעון לביא, קרא הבוקר (שלישי) למגיבים רשתות החברתיות, בתכניתה של אילה חסון ב-103FM, לכבד את המשפחה ואת אבלה הכבד, ולא למהר ולשפוט את שחר.



"אין לנו מושג מה קרה לו ואיזו מחשבה עלתה לו באותו רגע", סיפר הדוד. "הייתה לו תאונה קשה עם אופנוע שהוא נפצע בה ושאחריה היה גם בשיקום. אני לא זוכר אם הייתה לו שלילה או שלילה על תנאי, ויכול להיות שהוא נלחץ מהמשטרה והוא עשה את מה שעשה. אין לנו מושג מה גרם לו להחלטה הזו".



שחר, תושב נתניה, שב לפנות בוקר מהופעה שבה בילה בתל אביב יחד עם אחותו וחבריהם. "הם נסעו יחד והוא החנה את רכבו בנתניה. יכול להיות שהם שתו, אין לי מושג אבל אני יכול להניח שזה מה שצעירים עושים. בהמשך הוא נסע הביתה, בלי אחותו. טוב שהיא לא עלתה איתו וטוב שהוא אמר לה לא לעלות", הוסיף שמעון.



כשנשאל האם אחיינו קיבל פיק ברכיים כשראה את המשטרה בכבישים: "שמעתי וכך אני מניח. ברגע שהמשטרה אמרה לו לעצור בצד, אז אי אפשר לדעת את המחשבה וההחלטה שקיבל באותו רגע. הוא היה בסיטואציה שאי אפשר לתאר אותה. כששמעתי על המקרה בחדשות של שמונה בבוקר, אפילו לא תיארתי לעצמי שזה האחיין שלי".



 


הוא הסביר כי "יכול להיות שהמשטרה חשבה שמדובר בגנב מכוניות. אנחנו כאן יושבים בבית ומדברים על תקופה לפני שנה וחצי-שנתיים, שההורים כל כך דאגו לו כשרכב על האופנוע. כל הזמן הם ניסו לשכנע אותו לעבור לרכב. אמא שלו, אחותי, לא מסוגלת לדבר עכשיו, היא עוד לא מאמינה שזה קרה לה".

בתוך כך, בעוד המשפחה המתאבלת מנסה לעכל את החדשות המטלטלות על מותו של שחר הצעיר, תיאר הדוד שמעון את הקושי הגדול פי כמה לאור המידע על המקרה שמופץ ברחבי הרשת. "גולשים מפיצים שטוב שהוא מת. הם לא יודעים שהדברים האלה כואבים יותר מהכל", אמר, "אנשים סביבי נמצאים באבל על הבן שלהם ואנשים מפיצים דברים שאין להם ידע בהם. גם לנו אין עדיין ידע, אנחנו עוד לא יודעים בדיוק מה קרה - אבל הם יושבים ומקלידים ושולחים הודעות בלי שום מושג. הם לא יודעים איזה עוול הם עושים".

לדבריו, "יושב האבא, קורא ואומר - 'תראה מה כותבים על הבן שלי. הם לא מכירים אותו, הם לא יודעים מי הוא ולמה הוא ברח'. לכן אני אומר כאן לאנשים, אל תכתבו דברים ברשתות החברתיות בלי שיש לכם מושג וידיעה. תודיעי את זה לאנשים ושיידעו את זה. כל ההודעות האלה שאנשים כותבים בלי לדעת, זה פשוט - הם חווים מוות כפול. הם צריכים להתמודד עם האובדן ועם השמועות".

עריכה: יניב מורוזובסקי