בפעם השלישית בסך הכל בשנים האחרונות נצפה היום (שלישי) בצהרים לוויתן גדול סנפיר, באורך כ-20 מטרים, במפרץ אילת כ-300 מטרים מחופי העיר הדרומית. מדובר בלוויתן כחול על פי הערכה של ד"ר אסף זבולוני, אקולוג ים מחוז דרום של רשות הטבע והגנים. מדובר בבעל החיים הכבד ביותר שהתקיים אי פעם על פני כדור הארץ. ארץ ישראל ומפרץ אילת נמצאים הרחק מתחום התפוצה שלו (צפון האטלנטי וחצי הכדור הדרומי, כולל אנטרקטיקה). 
מדובר במין שכמעט נכחד בגלל ציד מאסיבי שהיה נהוג בעיקר בתחילת המאה העשרים, והיום הוא נחשב למין בסכנת הכחדה. גודל הלוויתן שנצפה לפחות 20 מטרים, על סמך מדידה ביחס למזח קצא"א, אבל הוא רק בצבץ מחוץ למים, וייתכן שהיה גדול יותר בחלק שלא ניתן לצפייה בתוך הים. 
"מדובר בתצפית מאוד מרגשת, לווייתנים נודדים לפעמים למרחקים אדירים. מדי פעם, פרטים מסוימים מגדילים את טווח הנדידה שלהם והסיבות יכולות להיות רבות, למשל, זמינות מזון, פגיעה באזורי המחיה האחרים שלהם, שינויי אקלים וכדומה", אמר ד"ר זבולוני. זאת אמנם לא הפעם הראשונה שנצפים לווייתנים במפרץ אילת, אבל לא מוכרת תצפית של לוויתן בסדר גודל כזה.

ברשות הטבע מציינים כי הלוויתן הכחול אינו מסוכן לציבור. לווייתני מזיפות ניזונים מסינון המים, בדרך-כלל מסרטני קריל. "זה מרגש מאוד לראות אותם מקרוב, אבל נדרש לשמור על מרחק סביר מהם ולא לחסום להם את נתיב השחייה/צלילה. כלי שיט גם עלולים לפגוע בהם ואף לגרום להם לפציעות חמורות, על כן חשוב לתת להם את המרחב הנחוץ להם".