היום (חמישי) פרסם עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון כי שרה נתניהו ניסתה לתקוף פיזית את מנכ"ל משרד ראש הממשלה המתפטר אלי גרונר, מקרה שדרש את התערבותו של בכיר במשרד. על פי הפרסום, הרקע לעימות היה מחלוקת על מימון הוצאות ביתם הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה. לוינסון התראיין בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM והתייחס לדיווח.
שרה נתניהו מגיבה להאשמות נגדה
"מזה תקופה ששרה לא סובלת את האיש מכיוון שהוא אדם אמריקאי ישר שלא מעניין אותו הסערות של הגברת ובני משפחתה ובכך הוציא אותה מדעתה", ציין לוינסון, "אינני יודע מה קרה שם בדיוק אך שרה ניסתה שוב ושוב להתקשר לאלי שלא ענה לה זמן רב. היא פנתה לחדרו של גרונר והסתערה לעברו. גרונר הדף אותה בכוח ובכיר שהיה סמוך אליו אחז בה עד שנרגעה. הוא היה מאוד נסער מהאירוע ושיתף את בני משפחתו בנושא ורעייתו אף הציעה לו לעזוב את התפקיד". כשנשאל אם הבכיר שעצר את שרה נתניהו היה יואב הורוביץ, השיב: "אין תגובה".
בן כספית התייחס לדבריו וציין כי "האיש בלם חלק גדול מהבקשות של שרה נתניהו וטען לא פעם שהוא פועל למען המדינה ומביט לטירוף בעיניים. זהו סיפור עצוב שקשור לבריאות הנפש. פרסמתי בזמנו ששרה התנפלה על היועצת המשפטית ביום ההולדת של ראש הממשלה מול 80 איש והוא הביט לצד השני".

לוינסון הוסיף: "מדובר באדם סופר אידיאליסטי שהעריץ את נתניהו ועבר תהליך בשלוש השנים האחרונות. שתיקת הכבשים של הפקידים הבכירים במשרד ראש הממשלה היא הדבר הכי עצוב בעיני יש פה איזה תרבות של פחד. מה יש לכם, לעובדי משרד ראש הממשלה? למה אתם שותקים?".

"שקרים הזויים"

בני הזוג נתניהו הגיבו לפרסומים ואמרו כי מדובר בשקרים מגמתיים. "אין מילים לתאר את ההזיה של השקרים האלה שנמשכים כבר מעל ל-20 שנה", אמרה רעיית ראש הממשלה, "שקרים מגמתיים כל כך מרושעים עלי על ידי התקשורת הישראלית. זה כל כך קטנוני, הזוי וקטן".
רה"מ אמר: "אני מייחל שהתקשורת הישראלית תגיד פעם אחת מילה אמיתית על רעייתי שרה כמי שעושה כל כך הרבה דברים טובים לציבור בישראל, מחיילים, משפחות שכולות וניצולי שואה, אבל כנראה שהיום הזה עוד רחוק".

גרונר, שהודיע השבוע על עזיבתו, החל את תפקידו במשרד במאי 2015, ויעזוב אותו בתום מושב הקיץ, מסר בהודעת הפרישתו כי הוא "מודה לרה"מ נתניהו על ההזדמנות שנתן לי להוביל מהלכים משמעותיים עבור הכלכלה והחברה בישראל. השלמת הרפורמה ברישוי עסקים היא נקודה טבעית ונכונה עבורי למסור את המושכות לבא אחרי. חכמינו אמרו 'לא עליך המלאכה לגמור' ואני מאחל לראש הממשלה ולבא אחרי הרבה הצלחה".
 
בטור שפרסם בשבוע שעבר עיתונאי מעריב, בן כספית, נחשף כי גרונר בדרכו החוצה. "מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר נמחק בבלפור לפני יותר משנה ומאז מגשש את דרכו החוצה. שאלה של זמן עד שיתפוגג", כתב כספית.

עריכה איתמר זיגלמן