אחרי מספר חודשי הקפאה: חוק המואזין צפוי לעלות מחר לדיון בוועדת החוקה של הכנסת. מטרת הדיון היא הכנה לקריאה ראשונה, אולם לא תתקיים הצבעה. הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ודוד ביטן (ליכוד) עברה בחודש מרץ אשתקד בקריאה טרומית ברוב של 55 תומכים מול 47 מתנגדים אולם היא לא קודמה מאז בשל התנגדות החרדים, שהגיעו להבנות בנושא עם הרשימה המשותפת. 

הצעת החוק נועדה להסדיר את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, והיא מציעה לאסור על אדם להפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בין השעות 23:00 בלילה ל-07:00 בבוקר, זאת במטרה להחריג מתוכה את בתי הכנסת. היא קובעת קנס של 5,000 שקלים על מפרי החוק. הדיון שהתקיים בשעתו במליאת הכנסת, היה סוער, כשחברי הכנסת הערבים מחו בקולניות ואף קרעו לגזרים את נוסח הצעות החוק.
הסיעות החרדיות תמכו בחוק בקריאה טרומית, לאחר שצופרי השבת הוחרגו ממנו, למרות שעל פי ההסכמות שהושגו בעבר עם הרשימה המשותפת, החרדים לא יתמכו בקידום חוק המואזין בתמורה לכך שחברי הכנסת של הרשימה המשותפת נעדרו מההצבעה על חוק המרכולים. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים ובמקומות נוספים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם ממערכות כריזה בבתי תפילה ,שמטריד את מנוחתם מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה".

עוד נכתב כי "החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך לפגוע בשנתם ובאיכות חייהם של אזרחים ומציע כי בבתי תפילה יוגבל השימוש במערכות כריזה בשעות הלילה". גורם בועדה מסר כי צפוי מחר דיון בלבד ללא הצבעה ואילו ברשימה המשותפת אמרו: "מוטי יוגב הפעיל לחצים להעלות את החוק לדיון. נעתרו לבקשתו אבל הוא יכול להרגע, לא תהיה הצבעה ואם תהיה, החרדים יפילו את החוק".