ראש הממשלה מפגין רגשות אהבה: בנימין נתניהו נשא דברים במהלך אירוע של פעילי ה"ליכוד" אמש, ובמסגרתו פנה בפניה אישית ולבבית ליו"ר הקואליציה לשעבר, חבר הכנסת דוד ביטן, החשוד בפלילים בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ונמצא בחקירות כבר מספר חודשים: "אני רוצה לחבק את חברי, באמת אהוב נפשי, דוד ביטן. אנחנו יודעים איזה ימים אתה עובר, אנחנו אוהבים אותך, אתה נהדר, תמסור גם לרעייתך". 


 

ראש הממשלה, המצוי גם הוא תחת מספר חקירות המתנהלות במקביל בימים אלה, נראה במצב רוח מרומם וככל הנראה חש הזדהות ואמפתיה רבה לביטן, שנמצא כאמור, במצב דומה. 

ביטן התייחס לדבריו של נתניהו בתוכנית "דקל סגל" בגלי צה"ל, ואמר כי "היחסים שלי עם ראש הממשלה תמיד היו מצוינים. בגלל שלא הייתי במספר כנסים הוא אמר את מה שאמר". חבר הכנסת המשיך: "אני תומך בראש הממשלה ותמיד אתמוך בו. הוא לא צריך ממני שום דבר".

כשנדרש ביטן להתייחס לחוק הגיוס שאושר שלשום בקריאה ראשונה ברוב של 63 חברי כנסת, ולשאלה האם הממשלה עלולה להתפרק בעקבותיו, אמר: אין תסריט שהממשלה מתפרקת בגלל חוק הגיוס במושב הזה. החוק לא יעבור במושב הזה. לא נראה לי שזה תסריט הגיוני. צריך לעשות מאמץ עליון לפתור את הבעיה כיוון שהנושא של הגיוס יהיה עניין מרכזי בבחירות ובהרכבת הממשלה הבאה ולכן צריך מאמץ עליון לפתור את הבעיה".

יו"ר הקואליציה לשעבר המשיך: "יאיר לפיד הגיע למסקנה שהוא צריך לעמוד מאחורי החוק. בבחירות הבאות הוא ירצה להיכנס לממשלה. נראה לכם שהוא לא ייבחר? אתם פרשנים יותר טובים ממני. תנו לנו ליהנות מהסקרים כל עוד אנחנו יכולים."

ביטן אף התייחס לאיומיו של סגן שר הבריאות מ"יהדות התורה", יעקב ליצמן, שחזר והבהיר כי סיעתו תפרוש מהקואליציה אם הכנסת תאשר את החוק בקריאה שנייה ושלישית: "אני חושב שלליצמן ולאביגדור ליברמן אין ברירה אלא להגיע לעמק השווה. אפשר להכיר בסנקציות הכלכליות אבל הגובה שלהן נתון לוויכוח. אפשר להקטין אותן טיפה וזה יפחית את ההתנגדות של החרדים. אין אף חוק שנכנס לכנסת ויצא אותו דבר".

ביטן המשיך: "אין שיוויון בנטל, יש חתירה לשיוויון. אין שוויון בין חייל שמשרת בקרייה לבין חייל שמשרת בגולני. כל עוד המצב הביטחוני בצפון ובדרום הוא בעייתי לא ניזום בחירות ולכן למרות הסקרים לא יהיו בחירות. גם כל המפלגות מסביב קטנות מבחינת מנדטים ולכן צריך לסכם עם כל המפלגות, בלי קשר למנדטים, לגבי התפקידים".