למרות שחלק מהתושבים בתל מונד מנסים למתוח לכאורה ביקורת על המשטרה, וזאת לאחר מציאת גופתה של אופירה חיים, מי שהוכרזה כנעדרת למעלה משלושה שבועות, צריך לציין כי צוות החקירה שטיפל באירוע תחת מעטה של צו איסור פרסום וחיסיון מוחלט, העריך כבר בראשית החקירה כי אין מדובר בנעדרת "סטנדרטית" כפי שהם רגילים, אלא באירוע חמור הרבה יותר וכך הם התייחסו אליו מראשיתה של החקירה. 



גורמים בחקירה סיפרו היום: "ברור לכם שלא יכולנו לפרסם דברים שידענו מחשש של פגיעה בחקירה. הכל היה תחת בקרה עד שהצלחנו להדק את החבל סביב מציאת הגופה". נבהיר כי הפרטים היחידים שנודעו לתקשורת נסובו על יום ההיעלמות והשלב שבו חזרה אחת הבנות מטיול בחו"ל. כל השאר נשאר מבחינת הציבור כפרטים עלומים, עד שהבוקר הכריע ריח חריף את השתיקה הרועמת והוביל את חוקרי המשטרה והמז"פ (מעבדה לזיהוי פלילי) אל חצר הבית, ולא בכדי.



אופירה חיים. צילום: באדיבות המשפחה
אופירה חיים. צילום: באדיבות המשפחה



החל מהשעה שמונה בבוקר גידרה המשטרה את החצר ונתנה לתושבים את התחושה כי מדובר בזירת אירוע טרגית. הנוכחות במקום של חוקרי המשטרה הייתה מוגברת. השכנים הסתובבו בסקרנות רבה והחלו להעביר ביניהם כל שבב מידע שדלף לאוזן של אחד מהם. בשלב מסוים נשלחה הודעת וואטסאפ על ידי אחד התושבים ובה סיפר כי בחצר ביתה של הנעדרת נמצאה גופתה כשהיא קבורה באדמה מתחת לעצי תפוז ופיקוס. בהודעה אומר אותו שכן כי מדובר בהערכה בלבד וכתב: "יש פה הרבה שוטרים, היה ריח חריף של נבלה, לקחו פה אנשים מסביבתה של הנעדרת".



נציין, כי לפני כשלושה שבועות, הייתה זו אחת הבנות של אופירה, עדיה, ששהתה בטיול בהודו, וכאשר הניסיון שלה ליצור קשר עם אמה כשל, עלה בה חשש לגורלה. עדיה דיווחה על ההיעדרות המסתורית של אמה ובו בזמן ארזה את חפציה וחזרה לארץ במטרה לסייע למחפשים. באותו זמן, השכנים הצמודים לבית משפחת חיים שהו גם הם בחו"ל ולכן הסביבה הקרובה בחצר האחורית הייתה מבודדת ואיש באזור לא הבחין כי חיים נקברה במקום.



זירת הרצח של חיים, הבוקר בתל מונד
זירת הרצח של חיים, הבוקר בתל מונד



איילה, אחותה של הנרצחת שהסתובבה בפנים כאובות ושבורות, אמרה היום: "אני המומה, כואבת, לא מעכלת ומסרבת להאמין שככה סיימה אחותי את חייה. היא הייתה ג'דעית, אחת שלא מפחדת מכלום וככה להרוג אותה?".



במשטרה עדיין שומרים על איפול מוחלט של פרטי החקירה וזהות החשודים אולם ניתן לציין כי כעת מתבססת החקירה סביב סביבתה של הנרצחת, כשהחשד הוא כי המניע לרצח קשור לסכסוך כספי.