דניאלה גולדברג, המתפללת שכמעט נפגעה מנפילת האבן בכותל המערבי, סיפרה על החוויה המסוכנת שעברה הלילה (שני). "בחמש ארבעים ושש אבן ענקית נפלה, לא הבנתי מאיפה וממה, הייתה דממה כמו תמיד, רק ציפורים. אפשר לברך "הנותן לשכווי בינה להבחין בין יום ובין לילה" שאני מחכה באמת לשעה שאני שומעת ציפורים לברך ודממה, חוץ מהציפורים לא שומעים כלום, ואז הסתכלתי בלמעלה של האבנים, נופלים שם פרחי יסמין יש שם אפילו להבים שנופלים בסוף הקיץ. לא הבנתי. וראיתי דבר אחד שחסר אבל חשבתי שאולי לא התבוננתי בתשומת לב ימים קודם".
בתוך כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב, הממונה על רשות העתיקות, החליטה היום בעקבות נפילתה של האבן בכותל המערבי, לכנס דיון דחוף יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים ביניהם: רשות העתיקות, עיריית ירושלים, הקרן למורשת הכותל ונציגי הרבנים הראשיים. במהלך הדיון תבקש השרה רגב לבחון מהן הסיבות שהובילו לנפילת האבן, ותעמוד על תחומי האחריות של הגורמים השונים. 
כמו כן, השרה הנחתה את מנכ"ל רשות העתיקות הכפופה אליה, לקחת למשמורת את האבן שקרסה עד שתתקבל החלטה מה נכון לעשות איתה מבחינה הלכתית, חוקית או אחרת. "נפילת האבן איננה אירוע שיש להקל בו ראש - רק בנס לא היתה פגיעה בנפש. האירוע מציף שאלות מורכבות. מדובר בחיי אדם ושלומו של הציבור שפוקד מידי יום את הכותל", אמרה רגב. 

 
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייחס לאירוע ואמר כי "קרה נס גדול כאשר האבן, במשקל של כ-100 קילו, נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה, האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".
 
רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', אמר הבוקר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע מזה עשרות בשנים. "העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד", אמר הרב רבינוביץ'. 


 
ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, אמר: "זהו בוקר קשה. זכינו שנמנע היום אסון כבד. ניתן רק לדמיין מה היה קורה אם האבן היתה ניתקת יום קודם, כשהמקום המה מתפללים ומתפללות. הכותל  מבקש להזכיר לנו שהוא לא רק מושא לתפילותינו וזכר למקדש, אלא גם קיר תמך בן אלפיים שנה. יש לבצע בדיקות הנדסיות של הכותל כולו, על שני חלקיו, זה האורתודוקסי וזה השוויוני, על מנת למנוע אסון בעתיד, חלילה. אבן מקיר תזעק".