בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך (שישי) בשבעה ימים את מעצרו של החשוד ברצח הכפול אתמול במרכז גמילה בנתניה. בהחלטתו הורה השופט לצוות החקירה של מרחב שרון שלא לחקור את החשוד עד אשר יעבור בדיקה אצל פסיכיאטר מחוזי וזאת לאחר שקיבל את עמדת עורך דין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית שטען כי "החשוד חי בעולם משלו". 

בבית המשפט טענו נציגי המשטרה כי החשוד אדם משכיל שמנסה לתעתע בחקירה. עורך דין כהן התייחס לטענה ואמר כי "מדובר במחדל שכן החשוד היה מאושפז בבית חולים לחולי נפש בפרדסיה במשך תקופה ארוכה ובאופן תמוה שוחרר מבלי שיהיה אחריו מעקב או פיקוח. לא מן הנמנע שהיה ניתן למנוע קיפוח חייהם של השניים לו היה תחת מעקב". בכל מקרה טען עורך הדין כי הוא לא פוסל שמדובר באדם משכיל. 
נציין רק כי מדובר על אדם שעל פרטיו הוטל צו איסור פרסום אולם ניתן לציין כי מדובר במי שמחזיק בתואר שני ומשבר בחייו דרדר אותו עד שהגיע להיות דר רחוב ומשם הדרך למרכז הגמילה היה קצר.

כאמור השופט קיבל את עמדת עורך הדין אבי כהן והורה למשטרה שלא לחקור את החשוד עד לקבלת חוות הדעת וכן עד לקבלת מסמכי האשפוז והשחרור של החשוד מבית החולים בפרדסיה שם שהה תקופה לא מבוטלת. רק לאחר מכן ולאחר שיובהר האם החשוד כשיר לעמוד לדין יוכל צוות החקירה לחקור אותו בהקשר לרצח האמור.