שלושה חודשים לאחר שהשתחרר מן הכלא בגין הריגת מחבל מנוטרל בחברון, דחה המשרד לביטחון פנים את בקשתו של אלאור אזריה להנפיק עבורו רישיון נשק, בטענה כי הוא מסוכן לציבור. הבקשה כאמור סורבה בעקבות התנגדותה של המשטרה, שעמדתה הובילה לסירוב שעליו חתם המשרד לביטחון פנים לבקשה האמורה.



עם היוודע דבר ההחלטה פרסם אזריה פוסט בפייסבוק, בו שיתף בתחושותיו בעקבות ההחלטה: "במהלך 26 חודשים ספגתי הרבה כאב, אכזבה והמון סכינים בגב שסובבו אותם בלי הרף. לצערי קיבלתי היום עוד אחד ובנוסף קיבלתי גם יריקה בפנים. באמת שלא האמנתי שיגידו עליי משהו כזה אחרי כל מה שנתתי וספגתי למען ביטחון המדינה, באמת שזה כואב ומכביד וקורע אותי מבפנים, ולמרות זאת אשוב ואגיד: אין לי ארץ אחרת".



אזריה המשיך וסיפר כי "כידוע לכולם אני ומשפחתי קיבלנו ומקבלים איומים מתמידים לחיינו מארגוני טרור ובנוסף קיבלנו כדור של רובה בתיבת הדואר. התלוננו על כך לא פעם למשטרת ישראל וגם לצה"ל במהלך שהותי באחד ממתקני המעצר "ולמרבה הפלא" דבר לא נעשה. חשוב לי להדגיש ולהבהיר לכל אותם ארגונים, שאני ומשפחתי נמשיך בשגרת חיינו בצורה רגילה על אפכם וחמתכם ואתם לא מפחידים אותנו".



אזריה, שהשתחרר מהשירות הצבאי לאחר שחרורו מהכלא, הגיש לאחרונה בקשה להנפקת רישיון לנשיאת נשק. את הבקשה הגיש אזריה כמקובל והיא נשלחה אל המשרד לביטחון פנים. אחד משלבי אשרור הבקשה הוא העברת הטפסים לבחינה ואישור של מספר גורמים, בהם משטרת ישראל. 

אלאור אזריה בחגיגות השחרור. צילום: אבשלום ששוני
אלאור אזריה בחגיגות השחרור. צילום: אבשלום ששוני

על פי עמדת המשטרה כפי שצוינה בתשובתה לבקשה, "נתוניו האישיים של המבקש אינם עונים לקריטריונים המאפשרים מתן נשיאת כלי ירייה בהמלצה פרטנית של המשטרה". עוד צוין, כי לנוכח עברו הצבאי וההרשעה בדין שקבעה כי הוא מסוכן לציבור, לא ניתן לאשר את הבקשה האמורה.

המשרד לביטחון פנים מסר את תגובתו באשר להחלטה: "
המשרד לביטחון פנים מעניק רישיונות לכלי ירייה בהתאם להוראות חוק כלי הירייה ובכפוף לעמידה בדרישות הסף, הוכחת עמידה בתבחין תקף וקבלת המלצות משטרת ישראל ומשרד הבריאות. בקשתו של אלאור עזריה לקבלת רישיון לכלי ירייה פרטי נבחנה, אולם בשל התנגדות משטרת ישראל הוחלט על דחיית בקשתו לקבלת רישיון".

כזכור, במרץ 2016 ירה אזריה למוות במחבל בחברון. את המעשה תיעד במצלמה תושב המקום ופעיל של ארגון "בצלם", תיעוד שהוביל למשפט מסוקר ושנוי במחלוקת שהסתיים בהרשעתו של אזריה בבית הדין הצבאי, לאור הקביעה כי הירי של החייל אינו עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש. אזריה ריצה תשעי חודשי מאסר בכלא 4 לאחר שהרמטכ"ל, גדי איזנקוט, נענה לבקשתו וקיצר את עונשו בארבעה חודשים.

עורך הדין בנימין מלכא, סניגורו לשעבר של אלאור אזריה אמר כי "אני סבור שמחמירים עם אזריה יתר על המידה. מדובר במי שריצה את עונשו ושילם את חובו לחברה. על המשטרה לבחון האם קיים איום קונקרטי או אם לא. זהו הפרמטר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיני מקבלי ההחלטה לעניין מתן רישיון לנשק".