הדרום מגיע לנקודת רתיחה: 7,000 בני אדם השתתפו הערב (שני) בעימותים בגבול הימי בצפון רצועת עזה. לפי דיווח של משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות 53 פלסטינים נפצעו כתוצאה מירי חי של צה"ל. השבוע צפוי לצאת משט ימי נוסף שאורגן על ידי עמותות ל"שבירת המצור הישראלי".

בתוך כך, בלון תבערה הגיע מאזור רצועת עזה ונחת בכביש גישה באזור שטח פתוח הגובל בין מרכז מודיעין לאזור התעשייה ליגד בעיר. אזרחים שחלפו במקום ציינו כי הם רואים בלונים לבנים המחוברים אל חפץ כלשהו המעורר את חשדם ושוטרים הוזעקו למקום.

העימותים בגבול הימי. צילום: רויטרס
 
מבדיקה של חבלני המשטרה עלה חשד לפיו מדובר בבלון תבערה וההערכה הראשונית הינה כי הוא שוגר מאזור רצועת עזה ובעקבות הרוחות שנשבו במהלך הלילה הוא קיבל תאוצה והגיע עד לנחיתה באזור השטח הפתוח במודיעין.

בלון התבערה במודיעין. צילום: דוברות המשטרה

אמש פלסטיני נהרג ושבעה אחרים נפצעו במהלך עימותים עם חיילי צה"ל, שבהם לקחו חלק כאלף פלסטינים, כך לפי דיווחים פלסטינים. במהלך המהומות התרחשו מספר מקרים של זריקת רימונים ומטענים, בנוסף להבערת צמיגים וידויי אבנים. מותו של ההרוג נקבע בבית החולים "שיפא". 
 
מוקדם יותר אתמול, זוהו חמישה מוקדי שריפות, שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה, בעוטף עזה. שתיים מהשריפות אירעו מוקדם יותר בכיסופים, בעוד שאחרות התרחשו בעין השלושה, שדרות ובארי.