אמש נקבע מותם של גנאדי שיינקר בן ה-27 ותושב אשקלון בן 55, אשר השתתפו בפסטיבל "נוורלנד" בצפון הארץ, וקרסו ככל הנראה כתוצאה מערבוב של סמים שונים ואלכוהול. היום (שלישי) פורסמה במהדורת ה"חדשות" עדותו של אחד המשתתפים בפסטיבל, אשר ראה את ההתדרדרות במצבו של שיינקר וסיפר: "הוא עמד, והיה נראה רגיל, ואז הוא התחיל פשוט לפרכס". 



הוא הוסיף כי "ידידה שלי אמרה 'תראה, הבנאדם מתחיל לרעוד'. פשוט התחיל לאבד שליטה על הגוף. ישר טיפלו בו, הזמינו לו אמבולנס, הגיע תוך שתי דקות, ופינו אותו לבית חולים. אנחנו ידענו שהוא כנראה כבר לא יחזור למצב הרגיל שלו". לדבריו, הפסטיבל היה מסודר ומצויד בהתאם: "היו שם שלטים של צוות רפואי, של כיבוי אש, כאילו היה שם הכול. מי שדאג לאנשים האלה זה היה ההפקה. ההפקה לא יכולה לעבור אחד אחד ולשאול מה הם עשו או לבדוק מה הם עשו". 

מארגני הפסטיבל כתבו היום בעמוד הפייסבוק שלהם כי: "כמי שפועלים במקצועיות לאורך עשרות שנים מתוך אהבת האנשים והמוזיקה, אנחנו המומים, כואבים ושבורים, ומשתתפים בצערן הנורא של המשפחות". 



כאמור, גורמים רפואיים ציינו כי מותו של שיינקר נגרם ככל הנראה מערבוב של סמים וחומרים שונים שגרמו לקריסת מערכות. במשטרה ממתינים כעת לתוצאות הסופיות של נתיחת גופתו של שיינקר, אולם לגבי הקורבן מאשקלון עד לשעות הערב לא החלה נתיחת גופתו בשל התנגדות מצד בני משפחתו. 

כזכור, לפני כשנה מצאה את מותה טוהר דוד בת ה-25 לאחר שנחבלה במהלך מסיבת טבע שהתקיימה בלא רישיון של המשטרה. הצעירה נחבלה בראשה, אך רק לאחר שעות ארוכות החליטו החשודים להעביר אותה לטיפול רפואי, כל זאת מחשש שמא גורמי הרפואה ידווחו על האירוע למשטרה, עובדה שתסב להם הפסדים כספיים ניכרים.