רון פרושאור, לשעבר שגריר ישראל באו"ם וראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית בבינתחומי הרצליה, שוחח (היום) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וניתח את מעמדה של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה המבקרת היום בארץ, וכן את יחסיה עם מדינת ישראל: "היא באמת ידידת מופת של מדינת ישראל".



"שירתתי ברפובליקה הפדרלית הגרמנית, מ-88 עד 92, כשחומת ברלין נפלה. בימים אלו מרקל, מונתה על ידי הקנצלר להיות שרת ספורט התרבות והנוער. וזה בעצם מדהים שאנגלה מרקל, ממזרח גרמניה, פרוטסטנטית, השתלטה על המפלגה הקתולית, המפלגה המובילה בעצם במערב גרמניה, ואין ספק שהיא באמת ידידת מופת של מדינת ישראל", סיפר פרושאור. 



"אבל גם צריך להגיד, שלא רק שאנחנו מעריכים אותה, וזה נכון, אלא שגרמניה לאחרונה, בסוגיות שקשורות לביטחונה של ישראל, פועלת בסתירה", אמר פרושאור. "זאת אומרת, הסוגיה האיראנית - אין מה להרחיב, וגם חיזבאללה, שפועלת חופשי חופשי על אדמת גרמניה. וצריך להגיד, שלפני עשר שנים זה לא היה ככה כשהיא הייתה קנצלרית. זאת אותה אנגלה מרקל, רק שעברו 10 שנים".



"אני הייתי אומר ככה, גרמניה שבאמת יש לנו איתה יחסים מיוחדים מכל הסיבות הרלוונטיות, כשנוח לה היא מסתתרת מאחורי ההחלטות של האיחוד האירופי, שבאמת מבקרת את מדינת ישראל. הרי עצם זה שהחלטת בית משפט עליון בגרמניה ובאירופה בכלל, מטילים סימן שאלה בספק, תארו לכם שאנחנו, מדינת ישראל, היינו מערערים על החלטה של בית המשפט החוקתי הגרמני", הוסיף. 

בהתייחס לדבריו שאל המראיין את פרושאור: "מה אנחנו עשינו כך שזה לא כמו שהיה לפני עשר שנים?", לכך ענה פרושאור: "זאת בדיוק ההלקאה העצמית של היהודים. לא עשינו כלום". לסיום הוסיף כי "אנחנו צריכים להגיד 'וולקאם קנצלרית גרמניה המאוחדת', ולקוות שהביקור שלה, שהוא השביעי במספר, לא יהיה האחרון. אנחנו נשמח לראות אותה בביקורים נוספים כקנצלרית בישראל".